A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyta a GYSEV Zrt. fejlesztési stratégiáját, amelynek központi eleme öt nyugat-dunántúli vasúti vonalszakasz vagyonkezelésbe vétele. A döntéssel a vasúttársaság 214 kilométer pályaszakaszt vehet át a működtetéséhez szükséges infrastruktúrával együtt 2011 végéig a MÁV-tól.
Az átadás-átvételben érintett pályahálózat tulajdonosa továbbra is a magyar állam marad, a pályahálózatra fordított mindenkori beruházások az állam tulajdonába kerülnek.
A tervek szerint az idei decemberi menetrendváltástól a GYSEV látja el a személyszállítási közszolgáltatási teljesítmények területileg arányos részét is a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszokon.
A döntés lehetővé teszi a Körmend és Zalalövő között 2009 decembere óta szünetelő személyforgalom újraindítását a szakasz felújítását követően. A GYSEV saját járműveivel gondoskodhat a közszolgáltatás ellátásáról, a MÁV pedig a felszabaduló mozdonyokat és személykocsikat másutt hasznosíthatja.
A minisztériumi jóváhagyás meghatározott feltételek teljesüléséhez köti az átadás-átvételhez adott támogatást. Így például a GYSEV menedzsmentje, adminisztratív állománya és személyi költségei indokolatlan mértékben nem bővülhetnek.
Az NFM közleménye ugyanakkior kitér arra: a GYSEV kész azonos munkakörben alkalmazni az érintett vonalakon dolgozó vasutasokat.