Gazdaság

Szövetségben a magyar libamájtermelők

A libamáj hazai- és külpiaci pozícióinak erősítése érdekében szövetséget hoznak létre az ágazat szereplői; Orosháza városa pedig hungarikummá kívánja nyilváníttatni a libamájat.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a libamájat nemzeti kincsnek nevezte, amely nemcsak export terméket, hanem foglalkoztatást, vidéki munkahelyeket és feldolgozóipart jelent. Üdvözölte a tervezett szövetség létrehozását, mert mint mondta csak összefogással, tudatos termelői, feldolgozói szerveződésekkel lehet helytállni a piaci küzdelemben.

Kiemelte, hogy a teljes magyar libamájtermelés évente eléri az 1.600 tonnát, s ennek nyolcvan százaléka a külpiacokra kerül. A miniszter nagyon fontosnak tartotta, hogy a “vízi szárnyasok tartására vonatkozó etikai kódex minél nagyobb támogatást élvezzen”. Mint mondta “a kódex, a jó állattartási szabályokat, az állatokkal való bánásmódot, a tartás feltételeit és a legkülönbözőbb szakmai szabályokat rögzíti azért, hogy megfeleljünk a különböző állatvédelmi előírásoknak”.

Az alábbi képen Máté Márton magasba lendíti Lady Gágá nevű libáját, a libaszépségverseny győztesét a nyíregyházi Sóstói Múzeumfaluban, ahol Szent Márton napjához kapcsolódó népszokásokat elevenítettek fel. A magyar néphagyományban Márton napja a szántóföldi munkák lezárulását jelentette. (2010 – Libafesztivál, Nyíregyháza)

A miniszter támogatásáról biztosította egy célzott marketing kampány elindítását, és ehhez a tárca irányítsa alatt álló agrármarketing centrum segítségét is felajánlotta.

A megalakulás előtt álló Magyar Libamájszövetségben a tervek szerint a teljes termékpálya képviselteti magát, az integrátoroktól, a töméssel foglalkozó gazdákon át, a feldolgozókon, vágóhidakon keresztül a kereskedőkig, illetve akár a forgalmazó éttermek tulajdonosaiig – mondta Elekes Lajos, a libamáj feldolgozással is foglalkozó orosházi Merian Foods Kft. vezetője.

A szövetség célja a magyar libamáj, illetve hízott máj ismertségének és marketing támogatottságának a növelése, és egy elmozdulás a jelenlegi alapanyag termeléstől és értékesítéstől a feldogozott termékek főként exportpiacokra való értékesítésének irányába.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik