Jelentős szemléletváltás történt a Magyar Államvasutaknál (MÁV) 2002 és 2006 között, de nem elég mély ahhoz, hogy a személyszállítást szolgáltatásként végezze a cég – mondta a volt humánpolitikai vezérigazgató-helyettes a MÁV-ügyeket vizsgáló parlamenti bizottság előtt.
Mint mondta: az új menedzsment 2002-ben “háborús állapotokat” örökölt. A szakszervezetek bizalmatlanok voltak, ezért engedtek a Munka törvénykönyvénél nagyobb munkaidő-kedvezményt. Ráadásul még a tulajdonos sem “szerette” a Mándoki Zoltán irányította vezetői kart – tette hozzá.
A volt MÁV-vezető egy kérdésre közölte: távozása után cége 2007-2008-ban dolgozott a MÁV-nak, de összesen nem érte el cégének bevétele a 10 millió forintot.
Előzőleg mintegy ezer fővel több vasúti dolgozót és a jelenleginél kevesebb vezetőt ígért a magyar államvasutaknál a fejlesztési tárca államtitkára az idei év végére. Fónagy János azt mondta: a MÁV programot dolgozott ki arra is, hogy a szakképzett vasutasokat cégcsoporton belül foglalkoztassa. Fónagy János szerint meg kell vizsgálni azt, hogy a kiszervezett tevékenységek közül melyek azok, amelyeket vissza lehet adni a Magyar Államvasutaknak.