A Magyar Hírlap úgy tudja, a német cég vezetősége ragaszkodik ahhoz, hogy a kecskeméti Mercedes-beruházáshoz hasonló költségvetési pénzt kapjon: legalább húszmilliárd forintot.
A lap szerint a pénzbeli szubvenció 13-15 milliárd forint lehet, de egyéb módon meglehet a húszmilliárdos támogatás, hiszen az állam sztrádalehajtót épít a gyárhoz, az önkormányzat infrastruktúra-fejlesztést garantál.
A cég hazai adózás előtti eredménye tavaly egyébként csaknem 140 milliárd forint volt. Mellár Tamás közgazdász szerint ha nem növelik a magyar kis- és középvállalkozó beszállítók számát, az Audi csak sziget marad a gazdaságban.
Korábbi lapértesülés szerint az Audi összesen 11 milliárd, munkahelyenként közel 6 millió forint állami támogatásra számíthatna, bár az Orbán-kormány célja, hogy a befektetők a jövőben munkahelyenként legfeljebb 5 millió forint támogatást kapjanak.