A Munkástanácsok ágazati szövetsége nem tartja lehetetlennek az elővárosi közlekedés alrendszereinek integrációját, de országosan már olyan nagyságrendű szervezet jönne létre, amit a “szűken értelmezett közgazdasági szempontok is csak részben igazolhatnak”.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége mielőbbi tárgyalásokat sürget, hogy az érintett szereplők legalább megismerhessék a szándékokat és a részleteket. Az érdekképviselet szerint a kusza döntési szintek miatt sérülnének a helyi érdekek, aminek vesztese az utazóközönség lenne.
A KMSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a bevált szerepek torzulnának, mert más a missziója a Volánoknak, a MÁV-nak és a BKV-nak. A holdinggá alakítás okaként emlegetett párhuzamosság “a gyakorlatban nem olyan nagyságrendű, hogy összevonást indokolna” – állítja az érdekképviselet.
A közlekedési alrendszerek összehangolására szükség van, de erre – a KMSZ szerint – a regionális közlekedésszervező irodák és a szaktárca apparátusa is képes lehet.
Az átszervezés egyértelmű kárvallottjai a Volánok lesznek – hangsúlyozza a közlemény -, mert nincs adósságuk. A másik két szervezet súlyosan eladósodott, ami jelentősen befolyásolná a Volánok jövőbeni finanszírozását.
A KMSZ szerint a Volán társaságok egy holdingba szervezése tárgyalási alap lehetett volna. A közleményben a KMSZ emlékeztet arra, hogy az ország területének 75 százalékán kizárólag autóbuszos közlekedésre van lehetőség.