Gazdaság

Volán: racionális törekvés a közlekedési holding

A közösségi közlekedési holding létrehozásától a MÁV pozíciójavulást vár, a Volán szerint racionális törekvés az egységes vagyonkezelés.

Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az egyesülés nem rendelkezett eddig sem tulajdonosi funkcióval, és nem is gyakorol ilyen jogokat.

A Volán Egyesülés vezérigazgatója szerint a menetrend szerinti helyközi közlekedésben az állami vagyonkezelés egységesítése ésszerű és racionális törekvés, mert ezen keresztül egységes feltétel- és követelményrendszer valósítható meg.

Az egységes állami vagyonkezelés lehetővé teszi, hogy célkitűzésként fogalmazódjon meg az utazási igények jobb kielégítése, a működés hatékonyságának javítása, valamint a forgalomszervezésben lehetőség nyílik az ésszerű megoldások preferálására.

Saslics Elemér fontosnak tartja, hogy a tulajdonosi és megrendelői funkciók ne mosódjanak össze a jövőben, tekintettel a 2016-os várható személyszállítási piacnyitásra.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden újságíróknak elmondta: abban reménykedik, hogy a holding létrehozásával javulnak a vasúttársaság pozíciói. A MÁV vezetőjének véleménye szerint a vasúttársaság jelenlegi problémái a hosszú távú közösségi közlekedés koncepciójának hiányából és a vállalat belső működési gondjaiból adódnak.

A Volánnal való együttműködésre vonatkozó kérdésre válaszolva a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett a szeptemberben tartott vasúti kerekasztal-fórumon elhangzottakra, ahol a közösségi közlekedési alágazatok – a vasút és az autóbusz – közötti verseny téves értelmezését fogalmazták meg a résztvevők, amit a közlekedési holdingban meg kell oldani. Vagyis azt, hogy a vasút és az autóbuszközlekedés működjön együtt, és nem egymást, hanem az egyéni közlekedést tekintsék versenytársnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik