Az értékesítésre meghívásos tender formájában kerül sor, amely várhatóan 2011 második negyedévében zárul le. Az eladásnak nem része az fn.hu – áll a társaság közleményében. A Figyelő értékesítésének folyamatát nem az eddigi lapigazgató kíséri végig; Bálint Viktor novemberben távozik a kiadótól, utódlásáról hamarosan dönt a lapcsoport.
A Sanoma Budapest annak ellenére hozta meg a döntést, hogy a Figyelő a cég egyik legpatinásabb márkája. A hetilap a válságidőszakban is stabilan teljesített: megőrizte, és egyes időszakokban növelni is tudta példányszámát.
A döntés oka, hogy a Sanoma Budapest a jövőben magasabb nyereségességű tevékenységekre és akvizíciókra kívánja fordítani forrásait, hogy hosszú távra biztosítsa fenntartható működését – indokolja az eladást a csütörtöki nyilatkozat.
Az értékesítés lezárultáig a Figyelő csoport változatlan feltételek mellett folytatja működését, a folyamat nem érinti a különböző kereskedelmi megállapodásokat és a szerkesztőség munkáját – áll a dokumentumban.
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség 2010 második negyedévi adatai szerint a Figyelőt heti 21 ezer példányban nyomták, átlagosan 12300 példányt értékesítettek belőle. A csoport magyarországi tevékenységéért felelős amszterdami székhelyű Sanoma Magazines International Európa tizenhárom országában 290 millió fogyasztót ér el.