A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) azt ellenőrzi, hogy az intézmények közzétették-e honlapjukon, illetve kifüggesztették-e az ügyfelek számára nyitva álló helyiségeikben panaszkezelési szabályzatukat a hitelintézeti törvény januárjától érvényes előírásainak megfelelően.
A Felügyelet az elmúlt időszakban már szúrópróbaszerűen áttekintette a hitelintézetek egy részének honlapjait. Az eddigi tapasztalatok szerint, míg a bankok döntő része maradéktalanul teljesítette a jogszabályi előírást, addig a szövetkezeti hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások jelentős része figyelmen kívül hagyta azt.
A felügyelet valamennyi pénzügyi intézménytől elvárja, hogy a jogszabályoknak megfelelő panaszkezelési szabályzattal rendelkezzen, és azt weblapján közzétegye. A panaszkezelési szabályzat közzétételének elmulasztása miatt 2010 szeptemberében a felügyelet már bírsággal sújtott egy intézményt, a Kisdunamenti Takarékszövetkezetet.
A PSZÁF az utóbbi hónapokban már több millió forint bíráságot szabott ki a panaszkezelési szabályok megsértése miatt.
A felügyelet korábbi tájékoztatása szerint a PSZÁF kormányrendelet alapján 2009 szeptember elsejétől kapott felhatalmazást arra, hogy egyedi fogyasztóvédelmi panaszok esetében bírságot vessen ki a pénzügyi szektorban.