A közlemény szerint szezonálisan kiigazítva a termelés júliusban 3,5 százalékkal volt magasabb az előző havinál. Júniusban még 2,1 százalékkal kisebb volt a termelés, mint az előző hónapban, májusban.
A termelés az idén minden hónapban kisebb volt az egy évvel korábbinál, a legnagyobb visszaesés júniusban volt, akkor a bázishoz képest 19,7 százalékos csökkenést mért a hivatal. Hasonló volt a helyzet 2009 második félévében is, amikor szintén minden hónapban alacsonyabb volt a termelés, mint az azt megelőző év azonos hónapjaiban.
Az idén júliusban az építőipari termelés folyó áron 159,8 milliárd forint volt, míg júniusban 171,6 milliárd forint. Az év első hét hónapjában a termelés értéke 902,3 milliárd forint volt, míg tavaly az egész évben 1980 milliárd forint.
Júliusban a két építményfőcsoport termelése ellentétesen alakult. Az épületek építésének volumene 3,1 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbi alacsony bázisnál, a növekedésben ipari, kereskedelmi és felsőoktatási épületek építésének is szerepe volt. Ez az adat tartalmazza az épületek szerkezetépítése mellett az azokon végzett szak- és szerelőipari munkákat is.
Az egyéb építményeken végzett munkák volumene továbbra is jelentősen elmaradt az előző évitől: júliusban 11,2 százalékkal kisebb volt a 2009. júliusinál, elsősorban az útépítéssel foglalkozó szervezetek termelésének jelentős visszaesése miatt, amit a közműépítéssel foglalkozó szervezetek termelésének emelkedése nem tudott ellensúlyozni.
Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene 4 százalékkal bővült az egy évvel azelőttihez képest. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződések állománya 2 százalékkal kisebb, az egyéb építményeké 8,5 százalékkal magasabb volt a 2009 július véginél.
A júliusban kötött új szerződések volumene 23 százalékkal kisebb volt az előző évinél. Ezen belül az épületek építésére 2,5 százalékkal nagyobb, az egyéb építmények építésére több mint egyharmadával kisebb volumenű új szerződést kötöttek. A jelentős visszaesés a 2009 júliusában út- és vasútépítésekre kötött nagy értékű szerződések miatti magas bázis következménye.