A Die Welt hétfői tudósítása szerint a 2012-re elkészülő új repülőtér (Berlin-Brandenburg International – BBI) üzemeltetője – a beruházás megtérülése érdekében – utasonként 26 euró átlagos illetékkel számol. Ez hat euróval magasabb, mint a legnagyobb berlini repülőtéren (Tegel) kért összeg, és legalább 17 euróval haladja meg az NDK-tól “örökölt” schönefeldi reptéren érvényes tarifát.
A nagy társaságoknak – például a Lufthansának – 28 euró illetéket kellene fizetniük minden egyes utas után. A fapadosokat átlagosan 15-16 euró illeték terhelné, így alakulna ki az átlagosan legalább 23 eurós összeg. A Lufthansa máris közölte, hogy nem hajlandó a magasabb illeték révén “keresztfinanszírozással szubvencionálni” az olcsóbb vetélytársakat.
A schönefeldi létesítmény a fapados társaságok, köztük az Easyjet és a Germanwings első számú berlini célállomása. Az Easyjetnél jelezték, hogy megkereséssel fordulnak a berlini szenátushoz (tartományi kormány) kedvezőbb kondíciók elérése érdekében.
A német főváros új nemzetközi repülőtere, amely pár kilométerre a régi schönefeldi mellett épül, a legújabb forgatókönyv szerint 2012-ben kezdené meg az üzemelést. A beruházás értéke aktuális számítás szerint 2,7 milliárd euró.