A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) pénteki közleménye szerint a hitelintézet több esetben nem a magatartási kódex rendelkezései szerint járt el, így megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt, illetve a hitelintézeti törvény rendelkezéseit is.
A PSZÁF kötelezte a bankot, hogy szeptember 30-ig nyújtson be belső ellenőri jelentést a kódex és a törvény betartásának ellenőrzéséről.
A PSZÁF megállapítása szerint a Porsche Bank üzletszabályzata, valamint az általa ügyfelei számára kiadott hitelkérelmi dokumentumok – hitelintézeti törvényt megsértve – nem tartalmazták, hogy a hitelintézet alávetette magát a magatartási kódexben rögzített szabályoknak.
A bank ügyfélhitelekkel kapcsolatos árazási elveiből hiányoznak a hitelintézeti törvényben kötelezően meghatározott elemek, így például az, hogy kamatot, díjat, vagy költséget csak az azokra ténylegesen hatást gyakorló ok miatt lehet módosítani.
A Porsche Bank nem építette be szerződéses dokumentumába, vagy belső szabályzataiba a nem, vagy késedelmesen teljesítő ügyféllel szembeni végrehajtási eljárás elkerülése érdekében alkalmazandó lépéseit, például az együttműködő ügyfelek esetében a tartozás végrehajtáson kívüli kiegyenlítése érdekében alkalmazandó eljárását – közölte a PSZÁF.