A GVH megállapítása szerint 2009. június 15. és október 26. között közzétett heti étlapokon az akció alapjául szolgáló árakat korábban vagy nem, vagy csak rövid ideig alkalmazta a cég, így az elérhető kedvezmény mértékét kedvezőbbnek állította be annál, mint amit valóban nyújtott.
Egyes termékeknél úgy szerepeltetett akciós árat a Larabay, hogy korábban azokat nem is árusította.
A bírság kiszabásakor a GVH a szankcionálás megelőző célját is figyelembe véve a súlyosító körülménynek tekintett azt, hogy a tájékoztatások nagy számú fogyasztót értek el és a kampánya több hónapos volt.
A versenyhatóság tekintetbe vette azt is a bírság kiszabásakor, hogy a jogsértő magatartást egy olyan piacon valósította meg a Larabay, ahol az általa előadottak szerint igen erőteljes a verseny, s egy új piaci szereplőnek intenzív kampányt kell folytatnia. A közlemény hangsúlyozza, hogy emiatt a Larabay magatartása az átlagosnál erőteljesebben veszélyeztette a piaci versenyt.