Gaál Zoltán, a zalaegerszegi ZalaSprint-M Kft. építésvezetője a helyszínen azt mondta: mintegy 24 ezer tonna mészkő és töltésföld felhasználásával készítették el az M7-es autópálya munkálatainak részét képező mezőgazdasági utakat. Miután a cég a közvetlen megrendelőtől nem kapta meg a tavaly elvégzett munka teljes ellenértékét, a követelését eladta az Ittasofőr Kft.-nek, amely szerdán megkezdte a bontást.
A követelést megvásárló cég ügyvezetője, Mészáros László tudomása szerint “tipikus lánctartozásról van szó”, miután az M7-es építése során több alvállalkozói szinten keresztül kapta meg és végezte el a konkrét munkát a ZalaSprint-M Kft.
A munkáért 83,6 millió forintot kellett volna fizetnie a megrendelő Nyírút Építőipari és Kereskedelmi Kft.-nek, de csak 40,6 millió forintot utalt át. A fennálló követelést vásárolta meg az Ittasofőr Kft., amely a kitermelt földet és mészkövet értékesíteni akarja.
A meglehetősen bonyolult megrendelői láncolatról azt mondta: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megkezdett autópálya-építés nyertese a PVT-M7 Konzorcium volt, amelyben a Porr Építő Kft. a fő résztvevő. A Porr a balatonfüredi Kutas B.B.B. Kft.-nek adta ki a mezőgazdasági utakra vonatkozó megrendelést, de ez a cég közbeiktatta a Mezőbau Invest ’09 Kft.-t, azonban még itt sincs vége a láncnak. A Mezőbau ugyanis a nyíradonyi Nyírút Kft.-nek adta tovább a megrendelést, amely végül megbízta a ZalaSprint-M Kft.-t a munkálatok elvégzésével.