Gazdaság

Monstre spórolási propagandakampány indul

MegtakarítOK címmel indított pénzügyi szemléletformáló programot a Raiffeisen. Gfk-index, sajtópályázat, Facebook-oldal, mikrosite, rendezvények s egy fogyasztóvédelmi szervezet bevonása biztosítaná a bank szándékai szerint a PR-kampány sikerét. A kamatszint viszont a bank szerint külső adottság, így a válság idején látott, magas betéti kamatok nem lesznek részei a kampánynak.

A lakosságot nagyobb takarékosságra buzdító szemléletformáló programot indított a Raiffeisen. A programnak számos összetevője van: rendszeresen publikált Raiffeisen-Gfk-megtakarítási index, sajtópályázat, Facebook-oldal, mikrosite, rendezvények – derült ki a Raiffeisen Bank, GfK Hungária Piackutató Intézet, és a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete közös sajtótájékoztatóján.

A kamatkörnyezet adottság, csodákat nem tehetnek a bankok – válaszolta Devics Éva, a Raiffeisen lakossági megtakarításának üzletágvezetője az fn.hu azon fölvetésére, hogy a drasztikus, az alapkamat csökkenését is meghaladó betéti kamatok esése a megtakarítási kedv ellen hat.

Devics Éva a megtakarítások kapcsán azzal a metaforával élt, hogy „mindenki le tud fogyni”, mindenki képes megtakarítani. Az fn.hu kérdésre hangsúlyozta, ez csak metafora, nem szeretné, ha ez a fogalom a fejekben összekapcsolódna az utóbbi évek kormányzati intézkedéseivel összefüggő, kényszerű lakossági fogyókúrával.

Az fn.hu a tájékoztatón fölvetette a megugrott törlesztőrészletek kapcsán lecsökkent lakossági vásárlóerőt, illetve megtakarító képességet, amelyhez a kereskedelmi bankoknak is közük van, ami sajátos kontextusba helyezi a kampányt. A felvetésre azt a választ kaptuk, hogy a bankoknak kötelezettségük, társadalmi feladatuk a pénzügyi kultúra fejlesztése.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik