A sörfogyasztás 7 százalékos visszaesést könyvelhetett el 2007-2008 között, míg a szövetség 2009-es évre vonatkozó „optimista” becslése is további 5 százalékos zsugorodást jósol.
A fogyasztás csökkenése leginkább a prémium és magyar márkák szegmensében érzékelhető, miközben az „olcsó, igénytelen” kategóriájú sörökből folyamatosan ugyanannyit adnak el – mondta Sivó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetsége elnöke. A sörivás visszaszorulása mögött elsősorban az árak emelkedése áll.
A szervezet vezetője szerint a magyar sörgyártás elvesztette nyereségtermelő képességét a 2007 második féléve óta megfigyelhető folyamatos visszaesés következtében. Az iparág 2008-ban mintegy 1,5 milliárd forintos veszteséget halmozott fel, míg 2009-ben a vállalatok már összesen 3 milliárd forintos deficitre számítanak.
