Gazdaság

Az Uniqa nem veszi át a MÁV-ÁBE ügyfeleit

Az Uniqa biztosító tavaly rekordméretű növekedést ért el. A cégvezetés szerint elsősorban azért, mert nem mentek bele olyan veszélyes szerződésekbe, mint a MÁV-ÁBE. Ezért nem is veszik át a hopponmaradt ügyfeleket.

2007 utolsó negyedévében a nem-életbiztosítások terén 1,25 százalékos növekedést rét el a cég az előző év azonos időszakához képest – tájékoztatta lapunkat Ertl Pál, a biztosítótársaság igazgatósági tagja. Ertl hozzátette: ugyanebben az időszakban a díjbevételük 21 százalékkal nőtt, miközben a teljes piac 2,93 százalékkal bővült. Ez elsősorban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból származó díjbevételeknek köszönhető, melyek országosan 2,66 százalékkal, a cégen belül pedig 49,38 százalékkal nőtt, ez kiugróan magas értéknek számít.

A csökkenő autóeladások száma miatt 3,99 százalékkal csökkent országosan csökkent a Cascóból származó díjbevétele a magyarországi biztosítóknak, eközben az Uniqa 5,3 százalékkal növelte ezt az összeget.

A tulaj hazavitte a pénzt

Az életbiztosítások piaca azonban jelentősen bővült, a piac átlagos fejlődése 20,85 százalék volt, eközben az Uniqa 25, 12 százalékot teljesített. A bővülés ellenére a cég eredménye gyakorlatilag változatlan maradt, 2006-ban 2 858 millió forintot termelt a cég, egy évvel később pedig 2 885 millió forintot. Ezt az összeget az anyavállalat – mint minden évben – tavaly is hazavitte. A cég eredményét jelentősen rontotta az egyik élelmiszeripari feldolgozóüzemet ért tűzkár, melynek során 750 millió forintot fizettek ki a károsult cégnek.

Egyházi biztosítás

A cég eközben gőzerővel dolgozik az egyre szűkebb piaci rések megszerzéséért. Kidolgozták a vendégvadászok felelősségbiztosítását, kishajósoknak, golfozóknak, snowboardozóknak és már az egyházaknak is kidolgoztak speciális csomagokat.

Gyorsítanak az ügyintézésen

Ertl Pál szerint az Uniqa ügyintézői tavaly átlagosan 1600 káreseményt dolgoztak fel, ez pedig fölötte van a többi társaság 1200-1300 darabos ügyintézőnkénti teljesítményének. A növekvő igények miatt egy új telefonos ügyfélszolgálat kiépítését is megkezdték, hogy tudják fogadni a havi 40 ezer hívást. A cég ügyfelei annak is örülhetnek, hogy a biztosító már két órán belül átutalja a szerződött szervizeknek a javítás díját, így a díjnövekedés mellett gyorsult az ügyintézés, ami bizakodásra adhat okot a cég ügyfelei körében.

Felmondott szerződések

A növekvő bevételek közepette azonban a cég felmondta 10500 ügyfele szerződését. Ertl Pál elmondta, ezek nagy része flottában vásárolt teherautó biztosítása volt. Tapasztalatai szerint ugyanis ezeket az autókat valami miatt több kár éri, mint a magánautókat, a biztosítási piacon pedig már olyan alacsony összegek versenyeznek, amelyek matematikailag lehetetlenné teszik az összes felmerülő kár kifizetését. Az Uniqa átlagosan 385 ezer forintért vállalja ezeket a biztosításokat, míg a konkurenciánál már 125 ezer forintért is lehet szerződést kötni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik