Gazdaság

Kis karácsony

Kimutatható az eltérés a világhálót használók, illetve a hozzáféréssel nem rendelkezők vásárlási szokásai között.

Legfeljebb 30 ezer forintot készült költeni karácsonyi ajándékokra a felnőtt magyar lakosság legnagyobb része – derült ki a Szonda Ipsosnak a kirakat.hu megbízásából készült reprezentatív felméréséből. Az 1500 – 18 éven felüli – lakost arról kérdezték, hogy honnan tájékozódnak karácsonyi vásárlás előtt, mit szándékoznak venni, hány embernek, és erre mekkora összeget szánnak.

A nők egyértelműen nagyobb hajlandóságot mutattak a vásárlásra, mint a férfiak, de egy-egy ember így is átlagosan 5,8 főt lepett meg valamivel a múlt év végén. A férfiakról ismét kiderült, hogy nem a vásárlás „megszállottjai”, hiszen sokuk – hasonlóan a korábban tapasztaltakhoz – az utolsó hétre halasztotta a vásárlást.


Kis karácsony 1

A megkérdezettek kétharmada egyáltalán nem tájékozódott, mielőtt vásárolni indult volna, de akik mégis, azok leginkább az áruházak akciós kiadványaiból, illetve a világhálóról szerezték be ismereteiket. A felmérésből arra is következtetni lehetett, hogy az iskolai végzettséggel nő, az életkor emelkedtével pedig csökken a megajándékozottak száma.

A vizsgálat alapján jelentős eltérés mutatkozott az internetet használók és a hozzáféréssel nem rendelkezők vásárlási szokásai között. Azok, akik rendelkeztek interneteléréssel, leginkább a nagy bevásárlóközpontokat, plazákat preferálták, átlagosan több ajándékot vettek, nagyobb összeget költöttek és hamarabb is kezdték el a vásárlást, mint mások.

Akik nem rendelkeztek internet-hozzáféréssel – általában alacsonyabb társadalmi státusúak, középkorúak, kis településen élők -, később kezdték a készülődést és a vásárlást is, s jobban adtak mások személyes véleményére és saját tapasztalataikra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik