A tavalyi fordulat után az idén szemlátomást tovább gyorsít a cég, főleg új modelljeinek köszönhetően, fő piacán, Olaszországon kívül elsősorban a második számú piacán, Brazíliában.
Az első félévben – miközben az új autók európai piaca 1,1 százalékkal szűkült – 667 688 FIAT gyártmányú személyautó kapott rendszámot Európában, 6,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint. Ezzel a FIAT piaci aránya 8,4 százalékra nőtt 7,8 százalékhoz képest.
Egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 43,6 százalékkal 946 millió euróra emelkedett 659 millióhoz képest.
Az autógyártás üzemi eredménye egyszeri tételek nélkül 120 százalékkal 193 millió euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 88 millióhoz képest, de elmaradt az elemzők várta 200 milliótól, ezért a FIAT részvénye kedden 1,1 gyengült, miután az év eleje óta 60 százalékkal drágult.
A teherautógyártó-gyártó Iveco részleg üzemi eredménye egyszeri tételek nélkül 37 százalékkal 224 millió euróra, a CNH mezőgazdaságigép-gyártó részlegben 27 százalékkal 348 millió euróra gyarapodott.
A csoportszintű bevétel, 15,2 milliárd euró, 11,8 százalékkal haladta meg a tavalyi második negyedévi 13,6 milliárdot.
Ezzel az első félévben a FIAT csoport adózott eredménye 951 millió euróra nőtt a tavalyi első félévi 418 millióhoz képest.
Egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 1,54 milliárd euróra nőtt 982 millióhoz képest. Az autógyártás üzemi eredménye egyszeri tételek nélkül 385 millió euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 145 millióhoz képest.
A bevétel 28,9 milliárd euróra emelkedett a tavalyi első félévi 26,2 milliárdhoz képest.
