A tervek szerint az első üzleteket Moszkvában és Kijevben nyitják, ahol bemutatkozhatnak magyar élelmiszer-ipari cikkek, és szó van a Nemiroff-termékek importjáról is – mondta a lapnak Baldauf László, a CBA elnöke.
Ugyancsak a jövő hónapban tárgyalnak azokkal az élelmiszergyártókkal, amelyek termékei az idén kerülhetnek tíz kelet-európai ország összesen 6700 CBA-logó alatt működő üzletébe. A társaság harmadik alkalommal írt ki nemzetközi beszállítói pályázatot, erre leginkább kelet-közép-európai cégek jelentkeztek. Sajnos nagyon kevés magyar vállalat van a pályázók között, mert a hazai élelmiszeripar gyakorlatilag tönkrement az elmúlt másfél évtized alatt – emelte ki Baldauf László.
A nemzetközi CBA-hálózat számára ugyanakkor az ilyen központi beszerzés révén az elmúlt évben 86-féle terméket rendeltek 40 millió euró értékben. Kelet-Európába elsősorban a 300 saját márkás termékéből szállít a CBA, és a Minőségi Magyar Termék 60-féle cikke is szerepel a kínálatban.
