Az ügynökség vezetője szerint a vezetékbiztonsági intézkedések, amelyeket a tulajdonosok foganatosítanak, nem elegendőek. A Rostekhnadzor erősíteni készül az ellenőrzést az energiavezetékek felett.
Oroszország olajvezeték-rendszerének túlnyomó része a Transnyefty vezetékmonopólium ellenőrzése alatt áll, míg a gázvezetékeket a Gazprom felügyeli.
Az ügynökség szerint az orosz vezetékrendszer nagy része még a hatvanas–hetvenes években készült, több mint 40 százaléka 30 évnél idősebb.
Az idén több mint 30 balesetet regisztráltak, főként a korrózió miatt.
A Rostekhnadzor független orosz szövetségi ügynökség, amely ökológiai, műszaki és nukleáris ellenőrzéseket végez, közvetlenül a kormányfőnek felelős.
Az orosz olajvezetékek elöregedésére figyelmeztetett a Barátság-1 olajvezeték sérülése a nyáron: a vezeték július 29-én sérült meg Krasznaja Szvoboda lakott település közelében, mintegy 48 köbméter kőolaj jutott a szabadba, két olajfolt alakult ki, összesen mintegy 340 négyzetméternyi területen. Orosz lapjelentések szerint nem kizárható, hogy Oroszország soha nem nyitja meg újra a megsérült Barátság-1 vezetéket Litvánia felé. A vezeték napi 250 ezer hordó olajat szállított a Mazeikiu Nafta litván olajfinomítóhoz és a Butinge exportterminálhoz.
A Transnyefty a maga részéről később cáfolta, hogy örökre lezárná a vezetéket. Szállításait tüstént felújítja, ha megjavították a vezetéket, mondta az orosz monopólium vezetője. Azt azonban nem tudta megmondani, hogy ez mikorra várható. Ugyanakkor a cég megjegyezte: korábban félreértelmezték a szavait, amikor azt ecsetelte, hogy a vezeték életgörbéjének már mintegy 12 éve vége. Közölte, hogy a fejlemények elképzelhető legrosszabb forgatókönyve lenne, ha újra kellene építeni a problémás 140 kilométer hosszú szakaszt.
