Gazdaság

Visszafogják magukat az üdítőgyártók

A nagy üdítőforgalmazó konszernek Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás.

Az üdítőipari cégek szakmai szervezete, a UNESDA – amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes – közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, és felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.

A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel és más kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről.

Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa Markos Kyprianou nemrégiben harcot hirdetett az elhízás ellen, mondván: Európában a túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik