Gazdaság

GVH: 2 milliós bírság a Bravotechnek

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy a Bravotech Kft. által megjelentetett 2005. januári Euronics reklámújságban fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt.

A Versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a Versenytanács a bírságkiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.

A tanács egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy az Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy „mindent lejátszik”, annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.

Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a “Legjobb ár garanciája” a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a “legjobb” felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik