Gazdaság

Stagnál a magyar autópiac

A magyarországi újautó-árak 2004. június és 2005. június között átlagosan 1,6 százalékkal emelkedtek, az árszint június végén 4 százalékkal volt alacsonyabb, mint az európai átlag – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) és az eurocarprice.com felméréséből.

Magyarországon is egyre népszerűbbek a dízelüzemű gépkocsik, az elmúlt egy évben 54,5 százalékkal többet adtak el belőlük, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor az elemzés szerint a dízelautók még mindig csak mintegy 15 százalékát teszik ki az új autók piacának, szemben az európai piaccal, amelynek felét már a dízelautók adják.

A magyarországi autópiac az utóbbi két évben stagnált – szögezi le a jelentés. A mini autók forgalma 43,2 százalékkal esett vissza az elmúlt egy évben, a kisautóké 2,9 százalékkal csökkent, 37,3 százalékkal emelkedett viszont a luxusautók eladása.

A felmérés szerint Európában Csehországban a legalacsonyabbak az új autók árai – 8 százalékkal olcsóbbak, mint az európai átlag -, a legmagasabbak pedig Dániában, ahol 94 százalékkal többet kell fizetni az új gépjárművekért, mint Európában átlagosan.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik