Gazdaság

Gyorsan fejlődik a magyar online piac

A hazai internetes áruházak forgalma 30-40 százalékkal nőtt az első fél évben 2004 hasonló időszakához képest – tudta meg a Világgazdaság. A magyar online kiskereskedelmi piac már külföldi cégek érdeklődését is felkeltette.

A tavaly 450 millió forintos bevételt elérő eBoltnál például erre az évre harmincszázalékos forgalombővüléssel számolnak, ez az első fél év eredményei alapján tarthatónak tűnik – mondta Mecséri Ildikó, az eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. A gyors fejlődéshez hozzájárult, hogy a műszaki termékeket forgalmazó társaságnak sikerült megállapodnia új beszállítókkal, és nőtt azon gyártók száma is, amelyekkel már közvetlen kapcsolatot építettek ki, így kedvezőbb áron tudnak kínálni egyes termékeket.

Az előző év első feléhez képest negyven százalékkal nőtt a G’Roby Netshop Kft. forgalma az első hat hónapban – közölte Nagy Sándor, a cég ügyvezető igazgatója. Az élelmiszereket és vegyi árukat forgalmazó hagyományos üzletlánc webes részlege tavaly ötszázmillió forintos bevételt ért el, erre az évre pedig előzetesen 600-700 millió forint körüli forgalommal számoltak, ezt azonban valószínűleg sikerül majd felülmúlni.

Az egyik meghatározó cseh online kiskereskedelmi csoport, az Internet Mall internetes áruház indítását tervezi Magyarországon. A 2000-ben alapított, Csehországban jelenleg 17 webáruházból álló hálózatot működtető társaság várhatóan már karácsony előtt megnyitja magyar üzletét, amelyben elektronikai termékeket árusítanak majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik