Az állami vasút nagy értékű tenderei rendre a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) asztalán kötnek ki. A testület a cég százmilliárd forintos motorvonattenderének eredményét eddig kétszer semmisítette meg. A napokban pedig az X-Rent Autókölcsönző és Flottakezelő Kft. jogorvoslati kérelme alapján arról kellene határoznia, hogy jogszerű-e a MÁV személy- és tehergépjárműflotta-tendere. A több mint 900 gépkocsi tartós bérlete és flottarendszerű üzemeltetése ugyanis látszólag nem egészen a tavaly decemberben aláírt hatmilliárd forintos szerződés szerint zajlik.
A hét elején az idén már másodszor tárgyalta a KD a MÁV gépkocsibérleti pályázatát. A lap értesülése szerint a vasút autóparkját már tíz éve üzemeltető, ám tavaly decemberben leváltott X-Rent Kft. az első körben azért támadta meg az eredetileg 394 személy- és 767 tehergépkocsira – illetve plusz-mínusz 30 százaléknyi járműre – kiírt flottatendert, mert álláspontja szerint a győztesként kihirdetett Lease Plan Hungária Rt. teljesíthetetlen szerződési feltételeket vállalt.
Közvetlenül a négy hónap alatt lezavart közbeszerzési eljárás lezárása után januárban a KD még nem adott hitelt az X-Rent aggályainak. Jogorvoslati kérelmét elkésettségre és megalapozatlanságra hivatkozva utasították el. Azóta azonban kiderült, hogy a csaknem hétmilliárdos, tehát versenytársáénál egymilliárd forinttal drágább ajánlatával vesztessé vált flottamenedzser cég felvetései nem voltak teljesen alaptalanok. Az első alkalommal elutasított X-Rent ezért újra a KD-hez fordult.