Gazdaság

Bevitelezés

Üzleti lehetőségei kiteljesítésére használta fel az integrált vállalatirányítási rendszert a gumiabroncs-kereskedéssel foglalkozó Marso Kft.






Bevitelezés 1

Bevitelezés 2
Abroncshotel Nyíregyházán. Intelligens nyilvántartás.
Bevitelezés 3

Tisztességes gépjármű-tulajdonos tavasszal leszereli a téli gumikat, majd egész nyáron kerülgeti a garázs sarkában heverő kupacot. Ezen segít a Marso Kft. abroncshotel-szolgáltatása, ahol a nyáron felesleges gumiabroncsokat „pihentetik”, természetesen szigorúan nyilvántartva, kié melyik polcon hever. Őszre a cég vállalatirányítási rendszere a tervek szerint olyan szintre fog eljutni, hogy az ügyfeleket sms-ben értesítik: mikor érdemes a gumikért bejönni, hogy elkerüljék a torlódást.

A tavaly 9,6 milliárd forgalmat felmutató – uniós besorolás szerint még éppen középvállalatnak minősülő – legnagyobb hazai gumiabroncs-kereskedő cég 2000-ben döntött egy számítógépes integrált vállalatirányítási rendszer (enterprise resource planning – ERP) bevezetése mellett. „Az ERP rendszer kiválasztása az egyik legkockázatosabb üzleti döntés egy vállalkozás életében” – jegyzi meg Énekes Dániel, a végül nyerőnek bizonyuló Microsoft Axapta szoftvert szállító XAPT Hungary Kft. üzletfejlesztési és szolgáltatási igazgatója. Szavait alátámasztja, hogy az elsőre kiválasztott szoftver nem bizonyult megfelelőnek, ami három év és 45 millió forint „kiesést” okozott a projektben.

Az új bevezetés 28 millió forintos uniós támogatásból és ugyanekkora önerőből valósult meg. A nyitott forráskódú Axapta-megoldás, amelyen a Windows funkciói „köszönnek vissza”, mindent „lát”, ami a vállalatnál történik, s teljes körűen lefedi a vállalat üzleti folyamatait, beleértve a pénzügyi, számviteli, kereskedelmi, logisztikai, ügyfélszolgálati funkciókat. „Sok fiókteleppel rendelkező vállalkozás vagyunk, döntő jelentőségű számunkra, hogy a mindenkori tényleges állapotokat tükröző üzleti adatokat időben, sokoldalúan elemzett formában érhessük el, mert csak így hozhatunk gyors, mégis megalapozott döntéseket” – fogalmaz Poroszka Ottó, a Marso ügyvezető igazgatója. A bevezetés óta csökkentek a vállalkozás adminisztrációs terhei, mégis naprakész információk segítik a működést.




Bevitelezés 4

Az ERP-bevezetés előnyei


• Elég egyszer bevinni az adatokat
• Csökkennek az adminisztrációs terhek
• Jobban megismerhetők az ügyfél-szokások
• Percrekész adatokhoz lehet hozzájutni

Bevitelezés 4
Bevitelezés 3

Az adatokat elég egyszer bevinni az ERP-rendszerbe, amely a rögzített információt automatikusan továbbítja az üzleti, elemzési, pénzügyi és számviteli szükségletek és előírások szerint. A fontosabb folyamatokat – például az elektronikus bankanyag feldolgozását, a vevők kettős hitelkeretét vagy a gépjárművekkel kapcsolatos kiadások rendszám szerinti bontását – egyszerűsítő automatizmusok segítik, illetve ezeket jól lehet paraméterezni.

Az egyes telephelyek forgalma lekérdezhető termékek, ügyfelek vagy éppen napok szerinti bontásban, a bevétel, az önköltség, illetve a különböző árrések feltüntetésével. Az aznapi adatokat éjjel viszi be a rendszerbe a program. A készletgazdálkodási modult még nem vezették be, addig is egy átmeneti funkció látja a 14 hazai telephely készleteit napi frissítésben. Mivel a társaság immár Romániában is nyitott három lerakatot, igen praktikus, hogy az ottani telephelyek aznapi teljesítménye is megtalálható a rendszerben árbevétel, önköltség, árrés szerinti bontásban, vevőnként. Az ügyfelek szokásainak követésével, elemzésével azután testre szabott ajánlatokkal állhat elő a cég. „Ha egy vevő telefonál, a számítógépen rögtön látjuk, mennyi a határidőre ki nem fizetett tartozása” – mondja Poroszka Ottó. A partnerek a világhálón keresztül elérhetik a teljes termékválasztékot, és a webes felületen adhatják fel megrendeléseiket. Azok automatikusan bekerülnek a fuvarszervezés modulba, ahol elkészül a szállítólevél és a számla. A rendszer sms-ben vagy e-mailben is tudja értesíteni a munkatársakat illetve az ügyfeleket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik