Gazdaság

Nemek versenye

Vajon a nőkről vagy a férfiakról mondható el inkább, hogy divatkövetők? Rögtönzött hazai „közvélemény-kutatásunk” arra világított rá, hogy a megkérdezettek többsége nem tud elszakadni saját sztereotípiáitól. A nagy sármőr hírében álló férfiszínész természetesen azt állítja, hogy még mindig a nők követik jobban a divatot, s ugyanezen a véleményen van a fehérnemű-forgalmazó cég vezetője is. A férfiak egyébként – s ez már egy ruhatervező véleménye – nem azért követik a divatot, mert kifelé akarnak tetszeni. Számukra ez egyfajta megmérettetés, az érvényesülés a siker immár szerves része.


Nemek versenye 1

Különösen áll ez az üzletemberdivatra, ahol régebben a nők követték jobban az aktuális trendeket, míg ma inkább a férfiakról mondható el ez. A szakember szerint egyszerű a magyarázat: feminizálódó világunkban ez az utolsó „bástya”, ahol a topon lehetnek. Ennek megfelelően választják ki ruhatárukat, ami jóval bonyolultabb feladat, mint a nők esetében. Egy harmincas topmenedzser bőven túltesz tíz hölgyön: napokig visszajár, próbálgat, s abszolút márkafüggő. Ez viszont sokszor vezet oda, hogy nem olyan darabot vásárol, amely jól is áll neki. Kissé sarkítva a kreátor véleményét: a magyar férfi olyan parfümöt, szemüveget, öltönyt vagy órát választ, amilyen az autója. S ha belegondolunk, hogy a magyar autópark átlagéletkora még mindig 12 év körüli, a perspektívák bizony nem túl rózsásak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik