Gazdaság

Oracle appsworld – Új üzleti modellek

Különleges atmoszférát tud teremteni Larry Ellison, az Oracle elnök-vezérigazgatója#<#, még akkor is, amikor jobbára közismert tényeket emleget - ez történt a januári amszterdami felhasználói találkozón, az AppsWorldön is. Oracle appsworld – Új üzleti modellek 1Az AppsWorldhoz hasonló házi konferenciák jellemzője, hogy a kevésbé kritikus közönség, már-már hívői áhítattal issza az előadók szavát. Ellison esetében ez hatványozottan így van. A Szilícium-völgy fenegyerekeként is emlegetett cégvezető igazán elemében van ilyenkor, és tévéprédikátorokat megszégyenítően “szórakoztatja” hallgatóságát. Az amszterdami AppsWorldön a fő üzenet az volt, hogy az információtechnológiára eddig talán túlságosan is sokat költő cégek miként tudnak számítástechnikai megoldásokkal eredményesebbekké válni.

Az egyik lehetőség a már korábban bevezetett E-Business-Suite, amelyhez azonban igazi újdonságként jelentkezik az Amszterdamban első alkalommal bejelentett új szolgáltatás. Egy teljesen új típusú ASP- (application service provider – alkalmazás szolgáltatási) modellt vázolt fel Larry Ellison, amelynek a lényege az lenne, hogy a cégek öt éven keresztül évente 5 százalékkal csökkenteni tudják IT-költségeiket. Azonban csak abban az esetben, ha a büdzsé (vagy legalább is annak az E-Business-Suite-hoz kapcsolódó része) felett a teljes ellenőrzést az Oracle gyakorolhatja. A deal csak akkor áll, ha azt egy ötéves szerződés keretében dolgozzák ki. Nem kis meglepetésre teljesen új árazást is bejelentett Ellison, amit – újságírói kérdésre – azonnal élőnek nyilvánított, munkatársai körében látható zavart keltve.

Az évenkénti 5 százalékos megtakarítás mellett az Oracle javaslatában az szerepel, hogy a megbízó teljes hálózatát átveszi és ezzel párhuzamosan kielégíti a felmerülő szoftver- és hardverigényeket, ellátja a technikai támogatást és tanácsadást is végez. Sőt, az egész azzal kezdődik, hogy ingyen lecserélik/frissítik a vállalat applikációit Oracle 11i-re. Ellison nagyra törő célja, hogy a bevételeknek ma még csak 20 százalékát kitevő ASP-üzlet öt éven belül az Oracle forgalmának felét adja.

A bejelentés értékéből némileg levon azért az a tény, hogy az E-Business-Suite-et már két éve piacra dobták, s noha már közel 1200 ügyfele van, de csak 150-en használják on-line. Ráadásul a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy csak nagyon kevés IT-igazgató hajlandó a büdzséjét odaadni valaki másnak.

A másik új módszer a megtakarításra az Oracle szerint az úgynevezett Daily Business Close, amely szintén az E-Business-Suite-hez kapcsolódik, s a vállalatok naponta a legfrissebb, a tranzakciós adatbázisból származó információk alapján követhetik nyomon vele az üzleti folyamatokat. Eddig csak saját magán tesztelte a terméket az Oracle; Jeff

Henley pénzügyi igazgató a Figyelőnek elmondta, hogy mindig is nagy súlyt helyeztek arra, hogy a termékeiket élesben próbálják ki. Így tudtak a 11i-re való áttérés után éves szinten egymilliárd dollárt megtakarítani, s mára 35 százalékos működési eredményt elérni. Céljuk a 40 százalékos marzs.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik