Gazdaság

INTERNETES VÁSÁRLÓI KLUB – Nagytételben

A nagytételben való vásárlás már az internet előtti időkben is árengedménnyel járt, így a céges, nagy volumenű beszerzések a neten is olcsóbbak. Aki viszont maga akar csak vásárolni, az többnyire nem kap extra kedvezményt. Az Art Technology Group (ATG) – e Nasdaqon jegyzett, fogyasztói elektronikus kereskedelmi alkalmazásokat árusító csoport – egy tagja azonban rájött, hogy az internet közösségteremtő ereje a beszerzéseknél is kiaknázható, ezért az ATG-vel a háta mögött így buzdítja a világ különböző pontjain szörfölőket: “Let’s buy it together!”, azaz “Vásároljunk együtt!”

A Letsbuyit.com cég két hónapja múlt egyéves, s máris több mint 700 ezer előfizetője van, pedig kizárólag Európában árusítanak. Az elv egyszerű: minél többen jelölnek be egy-egy árut (a közel 200 ezerből), annál olcsóbban kapják meg. A legutóbbi “piacot” május elején nyitották Olaszországban, jelenleg 14 országban árusítanak, mindenütt az adott ország nyelvén (Spanyolországban és Belgiumban két nyelven is).

Lapzártánkkor éppen két ember hiányzott ahhoz, hogy a bolti forgalomban 2500 fontért árusított Sony tévékészüléket 1800 fontért kaphassák meg a jelentkezők. Ha nem gyűlik össze a kellő szám, akkor 2000 fontért vihetik el e terméket, akik annyiért is akarják.

Az ismertséget illetően a Letsbuyit.com valószínűleg csupán azért marad el jóval az Amazon.com mögött, mert nem amerikai kezdeményezés, nem amerikai reklámmal. Azért a múlt héten mégis megnyerte a Times magazin által szponzorált New Media Age nagydíjat, azzal az indokkal, hogy olyan jól működő európai üzleti modellről van szó, amely irányadó lehet a 2000-es években. A Fortune magazin 5 csillagosra értékelte a “boltot”, 3-ra a külcsínt, s 4-re a navigálási lehetőségeket.

Martin Coles, az ameszterdami székhelyű cég vezérigazgatója szerint a részvénykibocsátás minden bevételét arra fogják használni, hogy folytassák az agresszív fejlesztést a globális jelenlét érdekében. Remélhetőleg hamarosan Magyarországra is eljutnak. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik