Gazdaság

A2, MINT ALUMÍNIUM – Pillesúlyú egyterű

A rozsda halála. Az Audi – az Al2 elnevezésű koncepcióautója frankfurti bemutatója után három évvel – már a szaksajtó “kezébe adta” legújabb korrózióálló termékét, az A2-t. A kis “egyterű” a maga nemében korszakos jelentőségű, hiszen az első nagy sorozatú autó, amelynek karosszériája teljes egészében alumíniumból készül. A könnyűfém jóvoltából az A2 mindössze 895 kilogrammot nyom, 43 százalékkal kevesebbet, mint ha hagyományosan technológiával, azaz acélból gyártották volna. A kis tömegű, példás légellenállású, mindössze 3,82 méteres autó így sokkal szerényebben is fogyaszt, mint kategóriatársai (benzinből átlag 6, gázolajból 4,3 litert száz kilométeren). Ebben segíti az 55 kilowattos, 75 lóerős 1,4 literes, 4 hengeres benzines és az ugyanekkora, ugyanilyen erős, de nagyon takarékos, 3 hengeres TDI motor. A végsebesség 173 kilométer óránként.

Az ötletgazdag A2 felhasználóbarát különlegessége az orrán lévő szervizmodul: az a kibillenthető rugós “ablak”, amellyel a motorház kinyitása nélkül ellenőrizhető a hűtővíz- és az olajszint. A motorháztetőt csak a szervizben veszik le kétévente, vagy a benzinesnél 30, a dízelnél 50 ezer kilométerenként.

Az A2 egyedi dizájnja is árulkodik arról, hogy “minivannel” van dolgunk. A belső tér átalakíthatósága is erősíti az egyterű jelleget.

A Space Floor autóépítési elv szerint a hátsó küszöbök lejjebb kerültek az elsőknél, így több hely jut a hátul ülőknek. A marketingesek szerint így az alumíniumautó vevőköre főleg a fiatal környezetbarát “liberál-intellektueleké” lesz. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik