Gazdaság

A BLAGUSS-VOLÁNBUSZ ÜGYVEZETŐJE – Türelemjátékos

A tulajdonosok és az alkalmazottak közötti egyensúly megteremtését fontos vezetői feladatnak tartja Molnár Gabriella, akit mások kitartó diplomatának jellemeznek.

Úgy tíz évvel ezelőtt a Blaguss-Volánbusz jóvoltából egy újságírócsoport néhány napot töltött egy tipikus osztrák faluban. “Első este fél tizenegy tájban tértünk haza szálláshelyünkre, a panzió azonban sötétbe burkolózott, a bejárati ajtót zárva találtuk, portásnak nyomát se leltük” – meséli Czakó Balázs, a Magyar Rádió riportere. “Miközben mi férfiak tanácstalanul ácsorogtunk, a társaságunkban lévő egyetlen hölgy észrevett egy résnyire nyitott félemeleti ablakot, bemászott rajta, s belülről beengedett bennünket.” Ez a bizonyos hölgy Molnár Gabriella volt.

A fenti történet jól illusztrálja a Blaguss-Volánbusz vezetőjének gyakorlatiasságát. Szerinte egy utazási iroda vezetéséhez kellő tapasztalat, széles körű kapcsolatrendszer, rugalmasság, nyelvismeret szükséges, továbbá az, hogy az illető ne maga akarjon mindent elvégezni, hanem ossza szét a feladatokat. Amikor sok a munka, ő is besegít a többieknek, így mindig tisztában van a napi gondokkal.

“Fontos, hogy az ember egyensúlyt tudjon teremteni a tulajdonosok és az alkalmazottak között, hiszen előbbiek a minél nagyobb profitra, a munkatársak pedig a minél magasabb fizetésre törekednek. Ugyanakkor a munkahelyi konfliktusokat is kezelni kell” – hangsúlyozza Molnár Gabriella. Lényeges, hogy a vezető tudjon dönteni, például az árengedményről, melyet gyakran kérnek a megrendelők. Amennyiben nem ad kedvezményt, elveszítheti a megbízást – nem árt ilyenkor a partner szállodákat, fogadóhelyeket megkérdezni, hogy tudnak-e valamennyit engedni -, ám ha biztos abban, hogy ő adta a legjobb ajánlatot, hajthatatlannak kell maradnia. “Tárgyalások alatt igyekszem a másik fejével is gondolkodni, hogy jó döntést hozhassak. Nagy türelem szükséges ebben a szakmában, hiszen száz lehetőség közül tízből lesz üzlet” – teszi hozzá.

“Nem az a harcos típus, inkább a kompromisszumok embere; kitűnő diplomáciai érzékének köszönhetően mindenki elfogadja, így képes megoldani a konfliktusokat” – állítja róla Csók Csaba, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) főtitkára. “Molnár Gabriella rátermettségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy immár tizenharmadik esztendeje élvezi a jó értelemben vett kemény kapitalista Blaguss úr bizalmát. A legtöbb utazási irodánál a külföldi tulajdonos leváltotta már itteni leányvállalatának vezetőjét” – állapítja meg Csákvári Árpád, a Balaton Tourist vezérigazgatója, aki az üzletasszony szívósságát, kitartását is kiemeli.

A Blaguss-Volánbusz első embere nem ideges alkat, az sem látszik meg rajta, ha egy probléma miatt feszült. Alapvetőnek tarja, hogy ezt a munkát csak lelkesen lehet végezni. “Amikor például cégek által megrendelt jutalomutazásra, úgynevezett incentive útra viszünk egy társaságot, fontos, hogy mindenki úgy érezze, rá figyelnek a legjobban, ilyen kiszolgálásban még senkit sem részesítettek” – mondja az ügyvezető igazgató.

Sokakat vonz az önállóság, a Blaguss-Volánbusz vezetője viszont nem érez késztetést arra, hogy saját utazási irodát nyisson. “A munkám nem lenne kevesebb, a pénzem sem lényegesen több, ebben a szakmában nem lehet meggazdagodni. A tulajdonosok mindent megadnak, ami egy ilyen iroda eredményes működtetéséhez szükséges, így semmi sem motivál, hogy változtassak.”

Gyógypedagógus lánya – akitől van egy kétéves unokája – szintén három nyelvet beszél, Molnár Gabriella mégsem erőltette, hogy a nyomdokába lépjen. Férje szintén egy utazási irodánál dolgozik. A családhoz két kutya, egy macska és két papagáj is tartozik.

Molnár Gabriella szabadidejében gyakran ölt farmert és trikót, munkaidejében viszont szigorúan ragaszkodik a kosztümhöz. Sokak szerint jó esélye van arra, hogy a MUISZ márciusi közgyűlésén a szervezet elnökévé válasszák. A jó egyensúlyérzék ugyanis itt is elkel.

MOLNÁR GABRIELLA a Külkereskedelmi Főiskolán végzett, s diákévei alatt nyaranta idegenvezetőként dolgozott. Diploma után a Budapest Touristnál helyezkedett el, ő volt a cégnél az első státuszban lévő idegenvezető. Két év elteltével, a szülés után átkérte magát az irodába, ahol kiutaztatási referensként kezdett, ezt követően beutaztatási csoportvezető lett, végül pedig a túraszervezési osztályt vezette.

1984 és 1986 között a GYSEV utazási irodájának, a Lokomotív Touristnak volt az igazgatója, majd Paul Blaguss felkérte, hogy legyen a Volánnal közösen alapított, az utazási irodák közül az első többségi – 60 százalékos – külföldi tulajdonban lévő Blaguss-Volánbusz Kft. vezetője. Az utazási iroda 1987. március 19-én, Molnár Gabriella születésnapján nyílt meg. Kezdetben a kiutaztatás dominált a cégnél, ma már a beutaztatás hozza a nagyobb árbevételt. Időközben a kongresszusi turizmust is felevették a repertoárjukba. A társaság tizenhárom fővel indult, azóta az alkalmazottak száma megduplázódott, miközben forgalmuk a tizenötszörösére emelkedett.

A MUISZ megbízott elnöke, számos tankönyv szerzője, az Országos Idegenforgalmi Bizottság tagja. Németül, angolul és franciául beszél. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik