Gazdaság

DAEWOO NUBIRA II. KONTRA HYUNDAI LANTRA – Koreaiak kora

Az új autók piacán üde színfolt a feltörekvő koreai márkák mérsékelt árú kínálata.

Egyre jobbat, egyre drágábban – ezen, az autóiparral egyidős üzletfilozófia hatására mára a nyugat-európai, sőt, újabban a japán gyártmányoknak is az egekig emelkedett az ára. Az új generációs koreai autóbirodalmak így sikerrel porolhatták le a három évtizede bevált japán receptet: “Add olcsóbban, még úgy is bőven megéri!”

Az 1967-ben alapított, 1972-től húsz éven át a General Motorsszal vegyes vállalatként termelő, az első saját fejlesztésű kocsival 1996-ban kirukkoló Daewoo Motor autógyártása azért már elhagyta Dél-Koreát. Az elsők között létesített gyárat például Romániában. A Daewoo szerezte meg a cseh Avia, továbbá két lengyel márka, a Zuk (újabban Lublin) és a Polonez gyártóbázisát is.

Az összehasonlításban szereplő Nubira II. vadonatúj típus. A második generációs Nubira népszerűségét mutatja, hogy megjelenése óta november közepéig Magyarországon már több mint 110-et adtak el. A jövő évre egyébként 600 darabos értékesítést tűztek ki célul.

A típus három felszereltségi fokozatban (S, SX, CDX) négy-, ötajtós és kombi (Wagon) karosszériával készül. Az SX változatban alapáron jár egyebek között a négy- hangszórós sztereo, a légkondicionáló előkészítés, a központi zár, de a dupla légzsákért, ABS-ért külön kell fizetni, ugyanúgy, mint a négyfokozatú automata váltóért.

A Nubira II.-nek a német Auto Bild összehasonlításában szereplő 2,0 literes, 139 lóerős változata, itthon csak az 1,6 literes erőforrással kapható. Nincs ezzel egyedül a koreai márkaimportőr, hiszen a Hyundai is csak az 1,6 literes Lantrát árusítja Magyarországon, a 2 literes Lantrából csak a Coupe kapható. Egyébként az újsütetű dél-koreai márkák között szinte arisztokratikusnak szá-mító Hyundai középkategóriás, először 1990-ben piacra dobott Lantra típuscsaládja immár a negyedik verzióban készül, legutóbb az idei modellévre esett át némi “faceliftingen”, amellyel elsősorban a kocsi orr-része szépült meg. Magyar-országon négyajtós szedán és ötajtós kombi karosszériával, jelenleg GLS felszereltségi változatban kínálják a Lantrákat. A konkurens Nubiránál drágább Lantrához példaértékűen, kettő híján ötven értékes tartozékot sorol a felszereltségi lista. Eszerint alapáron jár egyebek között a központi zár, az elektromos ablakemelő, a hathangszórós rádiómagnó, a vezetőülésben állítható comb-, illetve deréktámasz, sőt a dupla légzsák, a szervokormány, a légkondicionáló, s az ABS, de egyedül az 1,6 literes 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezésű négyhengeressel vásárolhatja meg a magyar vevő.

Az Auto Bild értékelése szerint sikeres volt a Nubira átalakítása, sokkal jobb lett, a külseje szolid, szép. Átlagon felülien nagyok, és kényelmesek az ülései, ugyanakkor a koreai kocsikra jellemzően gyengének értékelhető a futóműve. A Hyundai Lantránál is a futóművel elégedetlen a szaklap: túl puhának értékelte a rugózást. Kellemes meglepetést okozott viszont a 2,0 literes Lantra izmos (139 lóerős), mégis viszonylag takarékos motorja, de éppen ez az, amit sajnos csak a kupé változatban élvezhet a magyar vásárló. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik