Gazdaság

RÁDIÓKONCESSZIÓ: KETTEN VÁLLALTÁK

A jövő hét elején lezárul a két kereskedelmi rádió – a Danubius és a Juventus – műsorszolgáltatási engedélyére kiírt pályázat. A versenyben várhatóan hat külföldi befektető indul, bár eddig hivatalosan csak az amerikai Metromedia International (a Juventus jelenlegi tulajdonosa) és egy angol-magyar konzorcium jelezte részvételét. Ez utóbbi csoport megszervezője az egyik legnagyobb brit médiacsoportnak számító Daily Mail and General Trust leányvállalata, a DMG rádió volt. Az anyacég Magyarországon eddig még csak a nyomtatott sajtóba fektetett be: a Kisalföld mellett övék a The Budapest Sun című lap, valamint a győri Pressprint nyomda is. A rádiós konzorciumnak tagja még a szintén brit Radiotrust, valamint az OTP, a Wallis Rt. és a Danubius Rádió négy frontembere, Boros Lajos, Búza Sándor, Rókusfalvy Pál és Rónai Egon. Charlie Cox, aki a DMG Rádió ügyvezető igazgatója, és egyben az Országos Kereskedelmi Rádió Rt. névre keresztelt konzorcium elnöke is, elmondta: ők elsősorban a Danubius frekvenciáját és nevét kívánják megszerezni, de a másik csatornára is nyújtanak be pályázatot, noha a 7 évre szóló, csatornánként 3 milliárd forintos koncessziós díjat magasnak tartják. Azt viszont jól tudják, hogy aki elnyeri a jogot a Danubius sávján történő műsorszórásra, az már az első évben jelentős nyereségre számíthat. Ez motiválta részben az OTP-t is – a banknak a vállalkozás pénzügyeinek kezelése, illetve a beruházás finanszírozása lesz a feladata.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik