Gazdaság

DBR METRO: KIHÁTRÁL AZ ÁLLAM?

Már csak a cégbíróság határozatára vár a DélBuda-Rákospalota metróberuházást előkészítő DBR Metro Kft., amelyet 100 millió forintos törzstőkével alapított júliusban a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV). A társaság bonyolítja majd le az új metróvonal-építés előkészítését, a pályáztatást és a hitelfelvételek szervezését. A közel 100 milliárd forint értékű beruházás első két évét, 14,4 milliárd forintot még a Főváros és az állam állja, 2000-től azonban kénytelen lesz hitelért folyamodni a társaság. Az ezredfordulón már 30 milliárd forint a DBR-metró tervezett költsége, amit sem a Városháza, sem a Magyar Állam nem tud megfinanszírozni. A két költségvetés egyébként is csak a teljes beruházás 40 százalékát, mintegy 40 milliárd forintot vállalt fel, a többit eleve hitelkonstrukciókkal kívánják megoldani. A kft. azonban már az indulásnál a kormány állította akadályokba ütközhet, miután a kabinet a helyi önkormányzatok javára többek között épp a tervezett metróvonal állami finanszírozását igyekszik megnyirbálni, vagyis a jövő évre tervezett 2 milliárd forintos keretből szelnének le – jobb esetben ,,csak” egy jelentős darabot. A Főváros ezért mihamarabb szeretne megállapodni a Pénzügyminisztériummal a központi költségvetésből befolyó támogatások jogcíméről és a juttatás módjáról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik