Gazdaság

KRÓNIKA

1895.: Uhri Imre kovácsmester lovas kocsikat, haszonjárműveket kezd gyártani, javítani.

1920-24.: Bővül a profil, tehergépkocsi-felépítményeket is készít az ekkor már 100-150 főt foglalkoztató üzem.

1926.: Az Uhri-cég a MAVART rendelésére favázas autóbusz-karosszériákat állít elő.

1936.: A BSZKRT tenderén induló Uhri Testvérek Karosszéria és Járműgyár fémkarosszéria készítésével pályázik.

1936-44.: Az 1200 dolgozót foglalkoztató gyárban hadi célú szállítójárműveket és úgynevezett iskola-repülőgépeket is készítenek, javítanak.

1948.: Az államosítást követően az Ikarus névre keresztelt gyárban kifejlesztik az első önhordó autóbuszt, ami lehetővé teszi, hogy a karosszéria előállítója független legyen az alváz gyártójától.

1954-56.: Megkezdődik a farmotoros autóbuszok gyártása.

1970.: A KGST-munkamegosztásban évi tízezer fölöttire nő az Ikarus 200-as típusból gyártott buszok száma.

1990.: Összeomlik a KGST, megszűnik az Ikarus legfőbb piaca.

1991.: Az orosz Atex 31,2 százalékos tulajdonrészt szerez az Ikarusban.

1992-1997.: Folytonos felszámolási veszély, sikertelen privatizációs kísérletek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik