Gazdaság

ÖSSZEMENT A CAOLA-UNILEVER-ÜZLET

Az eredeti elképzelésekhez képest jócskán lecsökkent terjedelmű márkaeladási és gyártatási szerződést köt egymással a Caola és az Unilever. A két cég bejelentése szerint a Caola csupán két márkát: a Caomilla-családot és a Babaszappant adja el az Unilevernek, egy harmadikra: a WU-2 samponra pedig eladási opciója van. Ezeket a termékeket továbbra is a Caola gyárában állíttatja elő majd a multinacionális cég. Januárban még a Caola 18 márkájának eladásáról volt szó; ezeket továbbra is nála gyártatta volna az Unilever (Figyelő, 1997/5. szám), amely – az egyéb bérmunka-megrendelésekkel együtt – a Caola kapacitásainak 80-90 százalékát kötötte volna le. A felek a visszakozás okai között megemlítették, hogy a részletes tárgyalásokon kiderült: az Unilever által kért kötöttségek annyira korlátozták volna a Caolát a stratégiai döntésekben, amit az nem akart vállalni. Ezenfelül az ügylet versenyhivatali engedélyezése is bizonytalan volt. A Caola most mindenesetre további márkákat ad el más multinacionális társaságoknak – a megállapodások heteken belül létrejöhetnek. Nyolc kulcsmárkája közül azonban legalább hármat meg akar tartani. Ezzel – a korábbi elképzelésekkel szemben – viszonylag jelentős háztartás-vegyipari értékesítő maradhat a piacon, bár termelésének még így is 30-40 százalékát az Unilever-bérmunka teszi majd ki.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik