Magyarországon éves szinten megközelítőleg 150 ezer cascós káreseményt jelentenek a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) szerint. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan négy percenként éri valami baj a cascós ügyfeleket, ami után a biztosító fizet helyettük. Ugyan az esetek többségében valóban törés- vagy üvegkár történik, közel sem mindig koccanásos balesetek miatt kell intézkednie a biztosítóknak.
A klímaváltozás hatására az időjárásunk egyre kiszámíthatatlanabb és szélsőségesebb, ami nemcsak az életminőségünkre van jelentős hatással, hanem a közlekedésre is. Az esetenként brutális erejű viharok a gépjárműveket sem kímélik, de a casco adott esetben ezekre a károkra is megoldást nyújthat. Hogy ez miért is fontos, azt jól szemléltetik a MABISZ statisztikái: 2021-ben átlagosan mintegy 800 ezer forintot fizetettek ki a biztosítók a jégverés vagy a kidőlő fák által okozott károkra.
Kevesen tudják, de a casco biztosítás fedezetet nyújt az állatok elütéséből eredő károkra is, így ha őzzel, vaddisznóval vagy bármilyen más állattal ütközünk az utakon, az emiatt keletkezett költségeket is megtérítik számunkra. Fontos kiemelni, hogy a biztosító csak a saját járműben keletkezett károkat téríti meg, a vadásztársaságnak okozott kárt például nem.
Egyes szolgáltatók fedezetet nyújtanak a gépjármű ellopása, önkényes elvétele, vagy annak tartozékai, alkatrészei ellopása esetén, ahogy az autóban lévő vagyontárgyakra irányuló lopással okozott károkra, vagy a rongálásra is. Sőt, a jogi segítségnyújtás is a biztosítás részét képezheti.
Szintén hatalmas segítséget nyújthat a casco biztosítás akkor is, ha a gépjármű tűz vagy robbanás miatt megrongálódik, rosszabb esetben megsemmisül. Ugyan sokan úgy vannak vele, hogy ez velük úgysem történhet meg, rendszeresen fordulnak elő hasonló esetek az országban. A tüzet akár okozhatja az autó meghibásodása, baleset, kirívó időjárási körülmény, vagy bármilyen előre meg nem jósolható esemény.
Úgynevezett vételár biztosítás igénybevételére is van már lehetőség bizonyos cégeknél. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a személygépjármű totálkára esetén az újkori érték alapulvételével nyújtanak szolgáltatást a gépjármű 12 hónapos koráig. Vagyis, ha egy éven belül használhatatlanná válik a gépjármű, visszakaphatjuk az árát.
Érdekesség, hogy az elektromos autókra szabott biztosítás is létezik már speciális feltételekkel. Ilyen többek közt, hogy ha lemerül az akkumulátor, akkor a biztosító a helyszínen feltölti, vagy szükség eseténelszállítja a járművet a legközelebbi töltőállomásig, de ha más meghibásodás keletkezik az autóban, akkor a helyszínen meg is javítják azt, vagy a legközelebbi szakszervizbe viszik. A casco fedezetek kiterjednek továbbá a töltőkábelre, a fali töltőállomásra, az adapterre és a többi töltéshez szükséges tartozékra, például töréskár, tűzkár vagy lopás esetén.
Fontos, hogy a számunkra legmegfelelőbb gépjármű-biztosítás kiválasztásánál ne csak az árat vegyük figyelembe, az extra szolgáltatások ugyanis a biztonságunkat és a kényelmünket egyaránt szolgálják majd a jövőben. A legkorszerűbb biztosítóknál már interneten, otthonról, sorban állás nélkül bejelenthetjük a szerződéshez kapcsolódó kárügyet károsultként vagy károkozóként egyaránt. A kártérítés összegét a beküldött képek és dokumentumok alapján határozzák meg, és amennyiben a kár alkalmas a dokumentumalapú kárrendezésre, a cég felajánl egy kártérítési összeget.
Az online kárbejelentő rendszer legnagyobb előnye, hogy rendkívül gyorsan hozzájuthatunk az összeghez, amiből saját magunk intézhetjük a helyreállítást, de dönthetünk úgy is, hogy megjavíttatjuk az autót egy, a biztosító által ajánlott szervizben.