Míg tegnap nálunk arról szólt az internet, hogy milyen parádés marketingakcióba és országos viccelődésbe torkollott – rengeteg cég részéről – a LIDL húsgolyós posztja, az Egyesült Királyságban épp csúnyán visszaütött egy kampány, amit az ALDI kreatív emberei találtak ki.
Miután január 24-et kinevezték az év legszegényebb napjának – mondván, az ünnepek előtt-után kiköltekezett emberek most, a hó végén érzik meg igazán a pénzhiányt –, azt találták ki, hogy a fizetésig tartó egy hétre meghirdetik
Ennek keretében egy divattémákban posztoló influenszert, bizonyos Natalie Lee-t megbíztak azzal, hogy egy héten át legfeljebb 25 fontból (közel 10 ezer forint) oldja meg négytagú családjának ellátását – tehát ennyit költve biztosítson nekik reggelit, ebédet, vacsorát hét napon át.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Volt, aki szerint a kihívás kifejezetten sértő volt; egy blogger „kattintásokért kitalált kamuszegénységnek” titulálta az influenszer bevonását, hozzátéve, hogy neki korábban volt, amikor 5 font (2.000 forint) jutott egy hétre, számára akkoriban a 25 font igazi luxus lett volna.
Volt olyan is, aki „nyomorpornót” emlegetett, és többen úgy vélték, hogy az olcsó árukat kínáló cég a legfontosabb célcsoportját sértette meg a kihívással.
A cég a BuzzFeednek válaszolva megvédte a kampányt, mondván, az akció keretében praktikus, pénztárcakímélő tanácsokkal akarták ellátni a vásárlókat. A kihívásban részt vevő influenszer viszont a sok kritika után bevallotta egy kommentelőnek: valóban tapintatlanság volt, amihez adta a nevét, tanulópénznek tekinti az ügyet.