A holland Douwe Egberts kávémárka Belgiumban új reklámmal jelentkezett, ami Magyarországon biztos kiverné a biztosítékot jó pár embernél – vette észre a Kreatív.
A szpotban először nem látszik, hogy két tizenéves lány csókolózik benne, csak azután, hogy az apa hazaér, a fiatalok felfutnak az emeletre, majd jön az apa üzenete lányának:
☕☕☕?
(Tényleg zárójelben: fent bögre látható, a reklámban kávé csészében, de ilyen emoji nincs alapvetően, csak forró italos, ami bizonyos platformokon kávénak látszik.)
Mikor lemegy a két fiatal, derül fény arra, hogy a lány kapucnis párja is egy lány.
A legtöbb kommentelőnek tetszik a reklám – a Twitter 120 ezer megosztója között ott van A jó hely című sorozatból ismert Jameela Jamil is –, sokakat meg is hatott, a hozzászólók egy másik csoportja pedig a közben hallható dalról érdeklődött. A megoldás, legalábbis a Spotify szerint, a Sonhouse Don’t Run Away című száma. Igazából valószínűleg csak a reklám kedvéért készült el a magyarul Ne rohanj el című dal.
Nem ez az első eset a közelmúltból, hogy homoszexuális pár került egy reklámkampány középpontjába, emlékezzünk csak vissza a nagy felháborodást kiváltó Coca-Cola-reklámra (a benne szereplő meleg párral itt olvasható az interjúnk), vagy a Renault, egy leszbikus pár romantikus történetét bemutató szpotjára.