Élet-Stílus

Virágzik a melegturizmus: versengenek a turistákért a szolgáltatók

Leszbikus esküvő Japánban, meleg vendégcsoport a Vatikánban, Pride Ház az olimpia alatt - külön iparággá nőtte ki magát a melegek utaztatása.

A melegturizmus a nemzetközi utazási ipar egyik leggyorsabban, legdinamikusabban növekvő szeglete. A különleges iparág az azonos nemű párok és a transzneműek elfogadtatására alapul.

Ma már több száz szolgáltató ajánl olyan szálláshelyeket, túrákat, úticélokat, hajóutakat az LGBT (leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű) közösségnek, ahol biztosan nem kell kényelmetlenül érezniük magukat szexuális irányultságuk miatt. Sőt, olyan speciális szolgáltatásokat is kínálnak nekik, mint egy külföldi meleg esküvő teljeskörű szervezése és lebonyolítása.

Komoly nyereségre tehetnek szert azok a szolgáltatók és utazásszervezők, akik időben felismerik a melegturizmusban rejlő lehetőségeket, hiszen egyre nagyobb igény mutatkozik ezekre a speciális szolgáltatásokra, évről évre több pénzt költenek ilyesmire.

Fotó: Koczka Máté
Fotó: Koczka Máté

A célközönség vásárlóereje nem elhanyagolható, szemmel láthatóan magasabb az átlagnál, főképp a gyerekek hiánya miatt, és mivel tagjai aktív társadalmi életet élnek, magasabb jövedelmüket szívesen költik utazásra, kikapcsolódásra.

A világ egyik legnagyobb utazási kiállításán, a berlini ITB-n nemrégiben külön LGBT pavilonnal várták a látogatókat. A kiállítók között amerikai, japán, olasz, osztrák, brazil, izraeli és spanyol cégek, turisztikai hivatalok versengtek ajánlataikkal a leendő utazók megnyeréséért.

“Róma más oldala”

Az expón megjelenő cégek között idén mutatkozott be először a Quiiky nevű olasz vállalat, amely LGBT utazások szervezésére szakosodott. Kiadványukban komplett egy hetes programokat ajánlanak, benne például a “Róma más oldala” csomagban olasz főzőtanfolyamot, építészeti túrát, LGBT bulit, sőt, vatikáni látogatást is. A prospektusban egy fotó is szerepel, ahol a túrázók “Gay Experience Italy”, azaz “Meleg élmény Olaszország” feliratú molinót tartva mosolyognak a katolikus egyház legfőbb intézményénél.

Fotó: Koczka Máté
Fotó: Koczka Máté

Heteróbarát szállodák

A kiállítók között az egyik legnépszerűbb szolgáltatás a meleg esküvők szervezése. Szállodák, utazási irodák, esküvőszervezők, catering cégek szakosodtak kifejezetten az azonos neműek házasságainak lebonyolítására a helyszín kiválasztásától egészen a közjegyző, adott esetben a pap leszervezéséig. Számos szállodának annyira bejött ez a speciális szolgáltatás, hogy kifejezetten meleg szálláshelyként hirdetik magukat, ahol szívesen látják a nem meleg vendégeket is. A berlini utazási kiállításon ráadásul az átlagos esküvők mellett tematikusakat is reklámoztak, Japánban például tradicionális ceremónia keretein belül is örök hűséget fogadhatnak egymásnak a külföldi szerelmespárok.

Fotó: Koczka Máté
Fotó: Koczka Máté

Olimpia a pride házban

Egy brazíliai melegbarát szervezet elfogadó városokat, szálláshelyeket és programlehetőségeket ajánlott a látogatóknak. A Rio de Janeiró-i nyári olimpiai játékok ideje alatt egy “Pride Házat” nyitnak meg, ami egyfajta közösségi térként üzemel majd a meleg és leszbikus sportszerető utazóknak, de szerveznek számos rendezvényt, karnevált is. A 24.hu-nak a szervezet képviselője kiemelte: nemcsak LGBT beutaztatásban, hanem LGBT kiutaztatásban is erősek, számos brazil meleg pár keres magának olyan úti célt a nyaralásához, ahol elfogadják őket.

Bécs saját meleg útikalauzt adott ki

Bécs turisztikai hivatala külön kiadványt készített meleg és leszbikus utazók számára, amely térképpel, címekkel segíti az LGBT barát helyszínekre az utazót. A 45 oldalas füzetben éttermeket, bárokat, vásárlási lehetőségeket, rendezvényeket, sportlétesítményeket, városnéző túrát ajánlanak. Nem véletlen, hogy ennyire felkészültek: szóvivőjük szerint Bécs mindig jó választás volt a meleg utazók számára toleráns és nyitott lakosai, vibráló meleg közössége miatt.

Fotó: Koczka Máté
Fotó: Koczka Máté

Mennyire népszerű a melegturizmus Magyarországon?

A 24.hu kérdésére válaszolva a Magyar Turizmus Zrt. elmondta: marketingstratégiájukban és éves marketingtervükben nem szerepel az LGBT turizmus népszerűsítése, tekintettel arra, hogy a nemzeti marketingszervezet hazai kiemelt turisztikai termékeire koncentrálja erőforrásait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik