Az Upvoted egy remek témára talált rá: légitársaságok alkalmazottai számoltak be a Redditen olyan érdekességekről és tippekről, melyekről az utasok többsége mit sem tud. Íme, a legnépszerűbbek!
Gyorsabb vagy simább járat? A vállalatoknak van beleszólása
Egy légiforgalmi irányító szerint a társaságok különböző módon “reptetik” a járataikat.
Egyes csoportok például kifejezetten arra törekednek, hogy a lehető legrövidebb úton érjék el a céljukat. Ezek a légitársaságok sokszor a földi irányítással is egyeztetnek, és a kisebb közlekedési problémákat – apróbb viharokat, széllökéseket – figyelmen kívül hagyják, és az eredeti vonalon folytatják a repülést.
Ezzel ellentétben az American Airlines például minden megtesz, hogy az utasok teljes kényelemben élvezhessék a repülést. A vállalatnál minden időjárási változásra odafigyelnek, és akár már a turbulencia veszélye miatt is képesek kerülőutat választani.
Egy másik felhasználó szerint, aki a turbulenceforecast.com munkatársának vallja magát, a számok egyértelműen bizonyítják: valóban van különbség az egyes társaságok repülési politikája között.
Tehát az embernek van választási lehetősége, hogy a gyorsaság vagy a kényelem mellett döntsön.
Jobb, ha nem iszik kávét a repülőgépen!
Talán meglepő lehet, de a repülőgépen felszolgált kávé tárolóedényét ritkán szokták tisztítani. Egy reptéri takarító szerint a földi személyzet tagjai sokszor azért végzik rosszul a munkájukat, mert túl kevés a fizetésük. A feladatuk ellátásában az is nehézséget okoz, hogy ritkán kapnak megfelelő tisztítószereket és eszközöket, ezért a tárolókat csak simán kiöblítik, aztán feltöltik kávéval.
Egy másik reptéri dolgozó arról számolt be, hogy a vizes tartályok kezelésével foglalkozó kollégája sem ad túl sokat a higiéniára. A férfi a vizes kocsit közvetlenül a szennyvíztározó konténer mellett tartja, ráadásul két éve nem cserélt gumikesztyűt sem. Ez a különös módszer természetesen nem felel meg a reptér hivatalos egészségügyi utasításainak.
Hiába panaszkodik, inkább Twitterezzen!
Egy hozzászóló szerint a tengernyi panasz, amivel egy-egy balul sikerült repülés után elárasztják a személyzetet, teljesen haszontalan. Azok a dolgozók, akikkel az utas találkozhat, nem sokat tehetnek, mivel gyakorlatilag semmi hatalmuk nincs a vállalaton belül. A csalódott utasok a veszekedés után általában hosszan telefonálgatnak, napokig leveleznek az illetékesekkel, vagy órákig várnak a társaság irodájánál, sokszor eredménytelenül.
Ennél azonban sokkal egyszerűbb, ha az ember Twitteren értesíti az adott vállalatot. Ez a megoldás nem csak egyszerűbb és gyorsabb, de a nyilvánosság miatt a cég is nagyobb figyelmességet fog tanúsítani.
Turbulenciától nem zuhanhat le a gép
Egy hozzászóló szerint az utasok kifakadásainak többsége alaptalan, hiszen a turbulencia, amellyel a legtöbbször találkozni lehet, általában a legenyhébb erősségű. Ennek ellenére egy-egy repülés után, ahol kicsit is rázkódik a gép, az utasok pánikba eshetnek, és a landolás után nem győznek panaszkodni.
A valóság az, hogy ezek a kisebb széllökések veszélytelenek. Már olyan erős turbulenciával is nehéz találkozni, amelytől az ember akár kilöttyentené az italát. A legdurvább erejű áramlástól – amellyel a hozzászóló még nem is találkozott – a gép rázkódhat, az ember beverheti a fejét az előtte lévő ülésbe, a nyaka megsérülhet, és akár meg is halhat. Ez azonban igen ritka, ráadásul a gép épségére ez a fajta széllökés sincs veszéllyel.
Tehát nem azért fontos végrehajtani a kapitány utasításait, ha turbulencia jön, mert pillanatokra van csak a becsapódás. Még csak nem is azért, mert a személyzetet idegesíti, ha valaki fel-alá szaladgál. Csak és kizárólag azért, mert az ember így van 100 százalékos biztonságban.
Lehet hiányos felszereltégű géppel is repülni
Rengeteg olyan alkatrész van, amelynek hiánya vagy sérülése nem akadály, a gép így is megkaphatja a felszállási engedélyt.
Ezt a listán MEL-nek – Minimum Equipment List-nek – nevezik, és olyan alkatrészeket tartalmaz, amelyek nem létszükségesek a gép repüléséhez. A jegyzéken olyan kevésbé fontos elemek szerepelnek, mint néhány lámpa, vagy a földi fagyásgátló-rendszer, amely csak bizonyos körülmények között szükséges.
A földi személyzet természetesen állandóan ellenőrzi a repülőgép állapotát, ezért nem kell aggódni, elenyésző az esély, hogy a levegőben szétesik az egész szerkezet.
Az utaskísérők mindenkivel máshogy bánnak
Ennek két oka is van. Az egyik az, hogy a személyzet kap egy listát az utasokról. Pontosan tudják, ki hány éves, honnan jött, hol ül, milyen repülési tapasztalatai vannak, milyen jegyet vett, illetve hogy családdal, vagy egyedül utazik.
A másik ok az, hogy az utaskísérők is emberből vannak. Az agresszív, goromba utasokkal a személyzet kevésbé lesz kedves és előzékeny. Ellenben ha az ember mosolyogva, illedelmesen és türelmesen viselkedik, nagyobb odafigyelésre számíthat.
A földi személyzet is máshogy reagál, ha jókedvűnek tűnik az utas. Egy csomagellenőrzéssel foglalkozó dolgozó például elárulta, ha csak kicsit lépi túl valaki a megengedett súlyhatárt, sokszor úgy is továbbengedi a poggyászt. Ehhez az kell, hogy az illető ne kezdjen el vitatkozni, esetleg engedjen el egy-két jobb poént.
A kedvence nevét nem árt ráírni az állathordozóra
Az egyik felhasználó arról ír, hiába ellenőrzi, nyugtatgatja a gazdi a kis kedvencét felszállás előtt, gyakran így is megvan a kockázata annak, hogy az állat pánikba esik. A probléma elsősorban a kutyákat érinti.
A rakodótér személyzete ilyenkor nem tehet túl sokat. A legjobb módszer a kutyák megnyugtatására a csitítgatás és a beszéd. A tapasztalat azt mutatja, hogy a feladat sokkal könnyebb, ha a személyzet ismeri a kutya nevét, ezért hasznos, ha a gazdi rácímkéz minden hasznos információt a szállítóládára, amit csak tudni kell a kis kedvencről.
A macskákkal ellenben sosincs gond. “A macskák tojnak a repülésre” – árulta el egy illetékes.