Élet-Stílus
Khaliah Shaw (betegség, )

„Felgyulladt a bőre” egy mindennapos gyógyszertől

Ignácz Péter
Ignácz Péter

újságíró. 2015. 03. 23. 12:28

Az egyetemista lány pár hete szedte csak az orvosok által neki felírt készítményt, amikor kiütések jelentek meg a testén, majd elkezdett lehámlani a bőre.

Korábban a témában:

Kis híján megvakult, bőrének 90 százalékát elvesztette, és öt hétig mesterséges kómába kellett tartani egy amerikai egyetemistát, aki majdnem belehalt egy elterjedt gyógyszerre adott allergiás reakcióba – közölte a Fox5 televízió híradója. A most 24 éves Khaliah Shawt 2013. Decemberében diagnosztizálták az orvosok bipoláris betegséggel, és a kezelés részeként Lamictalt írtak fel neki az orvosok, amit a kedélybetegségekhez társuló depressziós periódusok megelőzésére alkalmazzák.

A Georgia államban élő egyetemista alig pár hete szedte a gyógyszert, amikor kiütések kezdtek el megjelenni rajta, és ajkáról elkezdett lehámlani a bőr. Azonnal bement egy helyi kórházba, ahol influenzával diagnosztizálták és hazaküldték. Két nappal később arra ébredt, hogy hólyagok borítják el a testét, és bőre nagy felületeken elkezdett leesni.

„Mire kimentem a házból, olyan volt, mintha felgyulladt volna a bőröm” – mondta el Shaw a Fox5 riporterének. Elmondása szerint olyan fájdalmak gyötörték, hogy még járni sem bírt. „Nagyon gyorsan lett nagyon rossz” – közölte a nő. Ekkor már egy másik, jobban felszerelt kórházba szállították, ahol egy bőrgyógyász megállapította, hogy egy ritka betegség, a Stevens-Johnson szindróma áldozata lett, amit az első tünetek alapján nagyon gyakran tévesztenek össze az influenzával.

Shawt az orvosok mesterséges kómába helyezték, mert a betegség olyan fájdalmas, hogy másként nem nagyon lehet elviselni. A kómából öt héttel később ébredt fel. Addigra teljesen megváltozott. A testének kilencven százalékán nem volt bőr, haja kihullott, és a látása is megsérült. Az erős fényeket annyira nem tudja elviselni, hogy még otthon is csak napszemüvegben tud létezni.

 Khaliah Shaw betegsége előtt, és után

13 hónappal kórházba szállítása után Shaw élete kezd rendbe jönni, de most egy 22-es csapdájába esett. Bipoláris betegsége miatt gyógyszereket kellene szednie, de a Lamictalra adott majdnem halálos allergiás reakció miatt nem mer gyógyszereket bevenni. „Rettegek a gyógyszert bevenni, mert félek, hogy újra megtörténik” – mondta el a nő a Fox5-nek. 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

A male lioin mates with a female lion at zoo Hagenbeck in Hamburg, Germany, 24 September 2013. Photo:†Angelika Warmuth
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.