Élet-Stílus

Furcsa reklámmal csábít az üdülőparadicsom

"Utálom Thaiföldet" című videóval kampányol a thai idegenforgalmi hatóság az ország turizmusának fellendítése érdekében. A rövidfilm egymilliónál is több nézőt vonzott múlt hét óta a YouTube videomegosztó portálon.

Az “Utálom Thaiföldet” (I Hate Thailand) című videó eredete egészen hétfőig nem volt világos, ugyanis az internetre feltöltött változat semmilyen utalást nem tesz sem a készítőkre, sem a megrendelőre. Utóbb kiderült, hogy a thai idegenforgalmi hatóság egyfajta fordított pszichológiai stratégiát kívánt követni a rövidfilm megjelentetésével, új turistákat vonzani ily módon a májusi katonai puccs és két brit turista brutális szeptemberi meggyilkolása után a külföldiek szemében igencsak megcsappant népszerűségű délkelet-ázsiai országba.

Az ötperces videó egy dühös brit turistát mutat a thai tengerparton, amint azt mondja az általa tartott kézikamerába, hogy utálja Thaiföldet, amiért ellopták a táskáját. Hamarosan találkozik egy csinos thai nővel, és máris talál egy okot amiért szeretheti az országot. Végül a férfi összebarátkozik a helyiekkel, felvidul és még a táskája is megkerül.

“Utálom Thaiföldet” című videóval kampányol a thai idegenforgalmi hatóság az ország turizmusának fellendítése érdekében. A rövidfilm egymilliónál is több nézőt vonzott múlt hét óta a YouTube videomegosztó portálon.

A turisztikai hatóság azután döntött a videó eredetének felfedéséről, hogy több thaiföldi újság is valódiként értelmezte a párperces filmet, és hírként közölte annak tartalmát. “A videó egyetlen célja az volt, hogy ábrázolja a híres thai vendégszeretetet” – mondta Tavatcsaj Arunyik, az idegenforgalmi hatóság vezetője.
    A szervezet közlése szerint a videó ötletét olyan pszichológiai kutatásokból vették, amelyek azt bizonyítják, hogy a névtelenül feladott, a megrendelőre nézve semmilyen utalást nem tartalmazó “unbranded” reklámok sokkal sikeresebbek, mint a hagyományos hirdetések.
    A lépés része volt a thai kormány stratégiájának, amelynek célja, hogy újra beindítsa az ország gazdaságának 7 százalékát kitevő turizmust. 2013-ban rekordszámú, mintegy 26,7 millió látogató érkezett Thaiföldre. A becslések szerint azonban idén a turisták számában jelentős visszaesést lesz kénytelen elkönyvelni Thaiföld az előző évekhez képest.

 

<iframe width=”650″ height=”366″ src=”//www.youtube.com/embed/54uzEouACYs” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik