Nickolay Lamm megalkotta az Átlagos Barbie-t. Az illusztrátort meglehetősen zavarta a tény, hogy a kislányok tekintélyes hányada által körülrajongott Barbie-babák testfelépítése köszönő viszonyban sincs azzal, ahogy egy hétköznapi lány/nő kinéz.
Lamm jelmondata: átlagos = gyönyörű.
Az ötletgazda tudományos alapokra helyezte a projektet: országos egészségügyi adatok alapján feltérképezte egy 19 éves átlagos testalkatú amerikai nő méreteit, ezek figyelembevételével 3D-nyomtatással készült egy modell, és innen már egy lépés volt a normál Barbie megalkotása.
Hogy a baba teljesen olyan legyen, mint egy átlagos lány, még egy zseniális megoldás kellett. A babához matricacsomagokat lehet majd vásárolni, olyanokat mint: szeplők, pattanások, narancsbőr, tetoválás; de még horzsolást és szúnyogcsípést is ragaszthatnak a gyerekek az új kedvencükre.
Amikor elkészült a mintapéldány, és az erről szóló hír megjelent, a szülők és a gyerekek megrohamozták Lammot, és mind arról faggatták, hol lehet beszerezni az átlagos Barbie-t?
A rengeteg pozitív visszajelzés és a hihetetlenül nagy érdeklődés miatt úgy döntött, jöjjön a sorozatgyártás. A Lammily márkanévvel ellátott baba hamarosan világhódító útjára indulhat – méghozzá az internetezők segítségével; Lamm ugyanis crowdsourcing (online kalapozás) formájában gyűjtötte a pénzt az első széria piacra dobásához. Ha egy krumplisalátára összejött közel 13 és fél millió dollár, akkor talán az átlag-Barbie-nak is van esélye – gondolhatnánk, és tényleg: 13 ezer ember közel 20 ezer babát rendelt, így már semmi sem menti meg a gyerekszobákat a hétköznapi babáktól.
Fotó: Lemmily.com