Az Abercrombie&Fitch márka sosem a társadalmi érzékenységéről volt híres. Mike Jeffries, az igazgató például nem hajlandó csúnya, vagy akár kevésbé szép embereket alkalmazni, női ruhákat pedig egyáltalán nem gyártanak L-es méret felett – mivel nem akarják, hogy ennél nagyobb hölgyek viseljék az ikonikus márka darabjait.
„Minden iskolában vannak királyok és nem annyira királyok. Mi a királyokat akarjuk megfogni. Van, aki oda tartozik, és van, aki nem, mert nem tud. Kirekesztőek lennénk? Persze” – mondja az igazgató.
Belépés kizárólag szépeknek és menőknek! (fotó: AFP)
Sőt, hogy az első világ-életérzést fokozzuk, a hibás termékeket nem eladományozzák, ahogy ez általános, hanem elégetik. Mivel a cégnek ennyire fontos, hogy csak a menők hordják a cuccaikat Greg Karber filmes szakember úgy döntött, hogy alulról jövő mozgalmat indít „a márka újrapozícionálására”.
Turkálókból, a barátaitól és a saját szekrényéből gyűjtött össze annyi A&F ruhát, amennyit csak talált, és a környéken élő hajléktalanoknak ajándékozta őket. Itt azonban nem állt meg: videoüzenetében mindenkit arra kér, tegyen hasonlóképpen, és persze hogy a Facebookon is beszéljen erről. Azt reméli, hogy ezzel a lépéssel az Abercrombie&Fitch imázsa szép lassan megváltozik; az „autentikus amerikai ruházat” idővel „a legjobb hajléktalan viselet” szlogennek adhatja át a helyét.
Bár az ügy jónak mondható, Karber megközelítése etikailag megkérdőjelezhető. Nem úgy tűnik, hogy a nehéz anyagi körülmények között élő emberek megsegítése motiválná. Sokkal inkább, mintha a hajléktalanokat bábként használná fel személyes harcában, mondva: a terméked többé nem lesz menő, ha selejtes emberek hordják.
Ön mit gondol? Megfelelő módja ez a visszavágásnak? Írja meg kommentben!