A csendes zónába, amelybe összesen 7 sor tartozik a turistaosztályon, olyan felnőttek és 12 évnél idősebb gyerekek ülhetnek, akiket kifejezetten zavar, ha – főleg hosszú távú – repülésük idején egy síró csecsemővel is egy légtérben kell lenniük.
Az újítás egyébként nem is annyira új, a Malaysia Airlines ötletét utánozza, ahol áprilisban jelentették be, hogy a légitársaság Kuala Lumpurból Londonba tartó járatán limitálni fogják a kisgyerekes családok ülőhelyeinek számát. Az Asian Airlines „csöndes zóna” nevű szolgáltatásáért nem kell külön fizetni.
Az ötletnek egyébként nemcsak az utasok, hanem maguk a kisgyerekes szülők is örülnek. A gyermek sírása ugyanis nekik is kellemetlen: egyrészt a sok haragos pillantás és megjegyzés miatt, másrészt a frusztráció miatt, hogy képtelenek elcsendesíteni gyermeküket. „Megnyugtatna, ha csak olyanok ülnének majd körülöttünk, akik önként váltottak ide jegyet” – nyilatkozta az ötletről a BBC-nek egy gyakran utazó édesanya.
A szolgáltatást egyelőre főleg hosszú távú gépeken, a Kínába, Japánba, Tajvanba, Ausztráliába és Nepálba tartó járatokon lehet igényelni.