Élet-Stílus

A nagy közösségi pénzhálózat

Facebook, Zynga, Groupon, Twitter, LinkedIn vagyis a közösségi oldalak legjava. Ezek olyanok lettek mára, akár a nagy autógyárak, ezer szállal kötődnek egymáshoz.

A színfalak mögött ezekben a cégekben egy rakás közös kockázati befektető, alapító, mérnök, üzleti angyal várja izgatottan mikor és hogyan térül meg befektetése. A többség esetében csak a mikor a kérdés, ilyen például a közösségi vásárlás óriása a Groupon, amelynek értékét már 25 milliárd dollárra értékelik. A nagy bumm persze a Facebook lesz, amely jövőre léphet tőzsdére – írta a minap a The New York Times elemző cikke.

A közösségi média óriásvállalatai közt lévő hálózat feltérképezése, szereplőivel egyetemben érdekes vállalkozás.

Példának okáért, az orosz Jurij Milner – aki gyakorlatilag ismeretlen volt mint technológiai befektető egészen a Facebookban vett részesedéséig – kritikus kapocs az ökoszisztémában. Pénze, és nem is kevés – 1 milliárd dollár – van a Facebookban, a Zyngában (Farmville) és a Grouponban.

Úgy tűnik a ‘Szilícium-völgy’ nemcsak termékei révén közösségi, hanem egy olyan hatékony kapcsolati közösség is, amely nagyon megkönnyíti az üzleti befektetések megvalósulását. Pár telefon, e-mail és máris nekivágnak valami újnak. „Ez a nagyon hatékony szövetség kívülről nézve nagyon irigylésre méltó, és ugyanannyira frusztráló is egy külső szemlélőnek” – mondja elégedetten Jeff Clavier, aki a Twitterre és Grouponra fogadott mint befektetésre korábban.
Részetekbe menő képet nyújt a vállalatokról a Market Visual térképe. Az
interaktív hálózati térképen keresztül elképedve nézhetjük, hogyan szövik át egymást a cégek különböző módokon. (És milyen jó lenne egyszer a hazai üzleti világ vélhetően hasonlóan “bensőséges” kapcsolati hálóját is megjeleníteni.)

Klikk a részletes adatokért

Klikk a részletes adatokért

A hálózatok kapcsolati tőkéjét akarta látványosan szemléltetni a The New York Times is, amikor egy infografikán vázolta fel az öt vezető közösségi oldal üzleti hálózatát. Bankok, kockázati tőkések, vegyesvállalatok szerepe, plusz kik és melyik cégben vannak magas funkcióban.

Klikk a nagyításhoz

Klikk a nagyításhoz

Ajánlott videó

Olvasói sztorik