Élet-Stílus

Jut-e 15 perc hírnév a neten?

Képesek-e magyarok meghódítani a nemzetközi piacokat és a webes iparágban meghatározó helyet elfoglalni? Az idén már hatodjára rendezték meg a Web 2.0 Symposiumot, és a Budapest Bank Startupversenyt, amelynek győztese talán… Beszámoló a helyszínről.

A Symposiumon, a versenyt megelőző, az egész délelőttön átívelő és egyáltalán nem csak startupokról szóló előadássorozaton lehetett részt venni. Az előadók közt hívogató nevek – mint a Google egyik alapembere – voltak, ám Behshad Behzadi, a Google keresési minőséggel foglalkozó zürichi munkatársa a téma szempontjából nehezen értelmezhető előadást tartott arról, milyen fontos, hogy friss legyen egy weboldal tartalma a Google-nak. Egyébként nagyon. Az előadást legalább egy diával zárta, ami valamennyire észben tartandó és kézzelfogható sorrendet jelent, amennyiben a sorrend végén helyet kapó „lots of algorithms…” kifejezéssel lehet mit kezdeni.

Ez követően egy igaz nyugati „sztartapos” következett, a francia Olivier Desmoulin. Ötletük rém egyszerű, de működik. Ha valaki főz valamit és azt elég nagy mennyiségben teszi, akkor az árulhatja is a Super Marmite oldalon keresztül, és ennyi elég is a LeWeb 2010 Párizs Startup versenyének megnyeréséhez.

Jut-e 15 perc hírnév a neten? 1

Ezt követte az e-könyvekről szóló beszélgetés, amely tulajdonképp kakukktojás volt, hiszen kiforrott modellje van és gigászok a szereplői. Google Books, Amazon, stb. Ennek megfelelően a hazai helyzet került szóba, amely kritikai szempontból viszont startup-osnak tekinthető, annyira jellemző rá a magyaros ügyetlenség. Az előadás tanulsága, hogy ahelyett, hogy egy szinte láthatatlan piacon, mint a magyar, a szereplők összefognának, inkább veszekednek. E közben a fogyasztók és a szerzők is megtalálják a „kiskapukat” amelyek révén a partikuláris érdekeket képviselő kiadókat megkerülhetik.

A délelőtti szekcióelőadások után tevődik át a hangsúly a lényegre, a startupversenyre. A Web 2.0 Symposium-Barcamp Budapest konferencián egy befektetőkből álló szakmai zsűri előtt kell a hat döntősnek előadni, milyen világmegváltó ötlettel szeretnének betörni a piacra. A prezentációkat a nyilvánosság előtt a zsűri értékeli, vagyis Futó Gábor, Kövér József, Lakatos Péter, Oszkó Péter és Pataki Róbert.

A döntős pályaművek :

A Dragontape egy webes alkalmazás, amelynek segítségével a felhasználók percek alatt tudnak a kedvenc videóikból egybefűggő műsort készíteni, és megosztani azt barátaikkal (összejöveteleken, bulikon illetve a közösségi hálókon egyaránt).

A Foglaljorvost.hu, az online időpont-előjegyzési rendszer orvosokhoz. A felhasználók szakterület, területi elhelyezkedés és páciens-visszajelzések alapján választhatnak a regisztrált magánorvosok közül, és hozzájuk azonnal időpontot is foglalhatnak a rendszer által felkínált lehetőségekből válogatva.

Jut-e 15 perc hírnév a neten? 1Holvegyekautot.hu – Az autóvásárlók szeretnek alkudni, mielőtt döntenének. Megfogalmazzák igényüket, majd elmennek egy-két közeli kereskedésbe feltérképezni, hogy ki ad nagyobb árengedményt, kedvezőbb hitelt, valamilyen extrát. De vajon mennyi kereskedés értesül egy adott igényről? És hogyan tudna a potenciális vevő minden kereskedéssel egyszerre kommunikálni? A honlap készítői azt mondják: bármelyik kereskedésnél közelebb van a vevő számítógépe, ezen és az interneten keresztül jusson el gyakorlatilag bármelyik kereskedésbe, kaphasson mindenkitől ajánlatot, alkudhasson egyszerre minden kereskedővel, hogy megtalálja a számára valóban legjobb megoldást, és az eladók is megtalálhassák őt, a vevőt.

Jut-e 15 perc hírnév a neten? 1Az ingyenhivo internetes zöld szám. Bármely weboldalba betehető link, amellyel a látogató, közvetlenül a böngészőből, egyetlen kattintással, ingyen tud élő, telefonos segítséget kérni. A hagyományos zöld számhoz képest bizonyítottan hatékonyabb és lényegesen olcsóbb. A Skype-hoz képest egyszerűbb, nem igényli semmilyen külső program letöltését, installálását és mikrofon nélkül is működik.

Jut-e 15 perc hírnév a neten? 1A Ma este Színház! az eladatlan színházi férőhelyeket értékesíti – interneten keresztül, az előadás napján, féláron.

A Noispot egy interaktív háttérzene szolgáltatás, amely lehetővé teszi vendéglátóhelyek számára (bárok, kávézók, éttermek, stb.), hogy a vendégek irányíthassák a zenét a mobiltelefonjukkal, továbbá a zene automatikusan adaptálódik az ő ízlésükhöz. Olyan, mint egy DJ, ami figyeli, hogy mit szeretnének a vendégek, mi illik az adott hely atmoszférájához.

A ProfitInc mesterséges intelligencián alapuló kutatási projektet azért hozták létre informatikusok, pénzügyi elemzők, jövőkutatók, hogy a tőzsdei árfolyamelemzés két nagy iskolája: a technikai elemzés és a fundamentális elemzés feloldhatatlan ellentétére intelligens, tanulóképes algoritmus kifejlesztésével szoftveres megoldást találjanak.

És a győztesek:

A versenyt végül az Ingyenhívó szolgáltatás nyerte – a tavalyi munkájával második Faragó Péter és Benedek Balázs most befutott – ezzel komoly hirdetési lehetőséget és irodahasználatot nyert. A második a Noisespot lett, a harmadik pedig a Dragontape. Hogy mindez most az elismerésen és felajánlott díjakon túl mire is elég arról majd jövőre lesz érdemes őket faggatni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik