Élet-Stílus

Tízmillió tagot veszített a MySpace

Tízmillió felhasználót veszített a MySpace közösségi portál egy hónap alatt - derül ki egy friss felmérésből, amely szerint az oldalon végrehajtott radikális változások sem hozták meg a hozzájuk fűzött reményeket.

A comScore webstatisztikai oldal adatai szerint az Egyesült Államokban 2006-ban még a legnépszerűbb közösségi oldalnak tekintett MySpace idén januárban 73 millió egyedi látogatót vonzott, februárban viszont már csak 63 millióan keresték fel az oldalt. A tavaly februári 110 milliós felhasználói táborhoz viszonyítva ez a szám csaknem 50 milliós visszaesésnek számít.

Az oldal népszerűségének rohamos csökkenése annak ellenére folytatódik, hogy a MySpace üzemeltetői számos változtatással a zenei tartalmakra összpontosítottak.

Ez volt az az oldal, amely pályafutásuk kezdetén olyan sztároknak is segített, mint az Arctic Monkeys, Kate Nash, vagy Lily Allen.

A látogatottság visszaesésével viszont a MySpace mintegy 1100 munkatársa közül az idén 500-nak mondanak fel világszerte. A News Corporation 2005-ben 580 millió dollárért vásárolta fel a portált, most pedig örülhet, ha legfeljebb 90 millió dollárt kap érte.

Mike Jones, a MySpace elnöke azonban továbbra is bizakodó, szerinte ugyanis csak ki kell várni, hogy a felhasználók felismerjék: ez az oldal már nem egy közösségi, hanem szórakoztató portál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik