Élet-Stílus

Pénztárcát csinálnak az iPhone-ból

Az Apple most a csemegeboltok, mozik, ruhaboltok vagyis a klasszikus kiskereskedelemben tervezi megvetni a lábát. A fegyvere az új iPhone lehet.

Csak Amerikában 6,2 trillió dolláros torta a kiskereskedelemé, amelyből szinte bármekkora szeletért érdemes küzdeni. A megoldás is egyszerű, amelynek révén bejutna a piacra az Apple. A cég az úgynevezett Near Field Communication (NFC) technológia használatával lényegében lehetővé tenné, hogy az új, iPhone 5 telefonjával fizetni is lehessen. A megoldás biztonságos vezeték nélküli adatátvitelt tesz lehetővé alig néhány centiméteres hatókörön belül. Például egy terminál és a közvetlen közelébe helyezett mobiltelefon között.

A nagy bankkártya-kibocsátók már jó ideje próbálkoznak hasonlóval kártyáikba épített chipek révén. A MasterCard PayPass egyre több helyen jelenik meg – hazánkban is – jelezve van piaci igény egy ilyen rendszerre. De rendelkezik hasonlóval az American Express, az ExpressPay néven vagy a Visa’s payWave néven.

Pénztárcát csinálnak az iPhone-ból 1Az Apple zsenialitása abban mutatkozhat meg, hogyan lehet már meglévő technológiát megtölteni tartalommal és fogyaszthatóvá tenni. Az iPod sem volt az első MP3 lejátszó, ahogyan az iPhone sem volt az első érintőképernyős telefon vagy akár az iPad az első tapipados számítógép – sommázta véleményét korábban a Newsweek. A mobil mindig velünk van, és egyre többeknek van. Lényegében az egyetlen tárgy, amelyet még a lakáson belül is cipelünk magunkkal. Különösen igaz ez az okostelefonokra. Kutatások szerint már most is hamarabb visszamegyünk mobilunkért, mint a pénztárcánkért, ha otthon marad.
Az Apple persze nem az egyetlen, aki pénz csinálna a megoldásból. A BlackBerry gyártója a kanadai RIM vagy a Google is tervez hasonlót az Androidra. A Nokiának konkrétan van is hasonló megoldása, amelyet csak le kellene porolni.

Kinek lesz hasonló?

Samsung Galaxy S2,
RIM BlackBerryTorch 2, BlackBerry Dakota,
LG Pecan,
Sony Ericsson Xperia Arc,
Nokia C7,
Toshiba TG01

Az Apple haszna elég nyilvánvaló. A cég saját magának tudhatná azokat a tranzakciós pénzeket, amelyek eddig a bankkártya cégek markát ütötték. A találgatások szerint az Apple, a jelenleg is kiválóan teljesítő online shopját az iTunes alakítaná át – amely egyébként már 160 millió ember vásárlási adatait ismeri – hogy egyszerűen lehessen használni ezt a fizetési modult is. És éppen a tranzakciós díjak alacsonyra szabása, vagy akár eltörlése lehet vonzó a kiskereskedők számára is, akik közül – például Magyarországon – sokan azért nem vezetik be a kártyás fizetés lehetőségét kisboltjukban, mert nem éri meg, a magas jutalékok miatt.

Az Apple persze még itt sem állna meg. Becsatornáznák az Apple saját hirdetési rendszerébe – az iAd-ba- a fizetési modul alapján szerzett adatokat, amelynek révén még jobban tudnák a reklámjaikat targetálni. Ezzel pedig újabb dollár milliókhoz juthat a cég a hirdetők révén.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik